افزايش 5 برابری تخلفات در بازار كالا

روزنالمه جمهوری اسلامی: رئيس سازمان صنعت استان تهران از 5 برابر شدن تخلفات در بازار كالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
يدالله صادقي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، در واكنش به اين سوال كه اقدامات شما به عنوان مسئول تنظيم بازار تهران در قبال افزايش بي‌ضابطه قيمت‌ها در همه گروه‌هاي كالايي به چه صورتي بوده است اظهار داشت: وظيفه ما مقابله با گران فروشي است ما به دنبال دلايل گراني و يا مبارزه با گراني نيستيم اگر واحد صنفي و يا توليدكننده و يا كارخانه‌اي بالاتر از قيمت تمام شده خودش كالايي را بفروشد بازرسين ما با آن برخورد مي‌كنند.
وي افزود: ما آنچه كه توسط مسئولان تصويب شده و به ما ابلاغ مي‌شود را اجرا مي‌كنيم؛ ما در حدي اختيار نداريم كه در خصوص دلايل برخي افزايش قيمت‌ها در بازار پاسخگو باشيم.
صادقي افزود: اگر افزايش قيمتي رخ دهد با آن مقابله مي‌شود و اگر كارخانه يا توليدكننده‌اي با افزايش قيمت تمام شده مواجه است بايد اسناد و مدارك خود را به سازمان حمايت ارائه كند.
رئيس سازمان صنعت استان تهران در پاسخ به اين سوال كه چرا قيمت شير عليرغم اعلام دولت كاهش پيدا نكرده است و همچنان شير پاستوريزه بسته‌بندي شده با قيمت بالا عرضه مي‌شود گفت: در ‌آنچه كه ابلاغ شده ميزان توزيع كارخانجات تعيين نشده است و بسياري از كارخانجات ظرفيت توليد شير نايلوني ندارند. امروز شير پاستوريزه از 1400 تا 1850 تومان در بازار است و تنها شركت پگاه مي‌تواند شير نايلوني عرضه كند.
صادقي گفت:‌اگر كالايي در بازار عرضه نشود با تخلف عدم عرضه به تعزيرات معرفي مي‌شود.
صادقي در پاسخ به اين سوال كه تخلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته چقدر افزايش داشته است گفت: ميزان تخلفات در خصوص كالاهاي مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 برابر شده است.


سه شنبه، 11 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-02 ساعت 12:10
خبر بعدی : دستور احمدی نژاد برای برخورد با اخلالگران بازار
خبر قبلی : ارز و تحريم خودرو را گران كرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -