کوتاه کردن دست دلالان با میوه های قرآنی

مدیر کل دفتر ترویج کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی، از برگزاری جشنواره میوه های قرآنی (انار، زیتون، انجیر و خرما) به منظور کاهش قیمت و کوتاهی دست دلالان در آبان ماه آینده در مصلی بزرگ تهران خبر داد.

محمد رضا شاهپسند در گفت و گو با ایرنا افزود: میوه های قرآنی، خواص متفاوت، ارزش غذایی، دارویی و فرآورده های بالایی دارد.

وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف کاهش قیمت محصولات میوه های قرآنی با کوتاه کردن دست واسطه گران و دلالان، ترویج و معرفی میوه های قرآنی، ترویج محصولات سالم، جلوگیری از خام فروشی، ارتقای توان اقتصادی ملی در بخش کشاورزی، ارتقای فرهنگ عمومی برای افزایش سرانه مصرف میوه های قرآنی و معرفی مناطق تولیدکننده این میوه ها برگزار می شود.

مدیر کل دفتر ترویج کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: در این جشنواره محصولاتی همچون انار، زیتون، انجیر و خرما به صورت مستقیم در 100 غرفه عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این محصولات با پنج تا 10 درصد تخفیف و کمتر از قیمت پایه میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

وی سرانه مصرف انار را هشت کیلوگرم، انجیر 700 گرم و زیتون 450 گرم (روغن زیتون 170 گرم) عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مصرف جهانی از رقم پایینی برخوردار است که باید با نهادیه کردن فرهنگ استفاده از محصول سالم و ارگانیک توسط رسانه های جمعی، سرانه مصرف این نوع میوه ها در ایران افزایش یابد.

شاهپسند گفت: هم اکنون 750 هزار تن محصول انار در 80 هزار هکتار، 63 هزار تن محصول انجیر در 58 هزار هکتار (آبی و دیمی) و 103 هزار تن محصول زیتون در 100 هزار هکتار از اراضی کشور تولید می شود.

یادآور می شود؛ جشنواره میوه های قرآنی (انار، زیتون، انجیر و خرما) از 4 تا 14 آبان ماه سال جاری به مدت 11 روز در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود.

سه شنبه، 11 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-02 ساعت 10:10
خبر بعدی : بانک ویژه حج تاسیس می ‌شود
خبر قبلی : درخواست محاکمه مدیران بی تدبیر ارزی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -