درخواست ورود نیروهای امنیتی به بازار ارز

آخرین نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با رادیو بخشی از نابسامانی‌های اخیر ارز را موضوع امنیتی، سیاسی و فرهنگی عنوان کرد.

مهدی غضنفری گفت: در بخش مربوط به موضوع اقتصادی مرکز مبادلات ارزی راه‌اندازی شده و اگر سایر عامل‌های موثر سیاسی و امنیتی کنترل شوند این مرکز می‌تواند در کاهش نرخ ارز تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از نهادهای امنیتی انتظار بیشتری برای کنترل سرشاخه‌ها و سرمنشاءهای ایجاد اختلال در بازار ارز داریم.

غضنفری تصریح کرد: علاوه بر آن دلال‌هایی که در بازار وجود دارند همواره به دنبال افزایش قیمت هستند چرا که در هر حالت برای آنها سودده خواهد بود و کسی نیست آنها را کنترل کند


وزیر صنعت گفت: در حال حاضر دولت از ارز بانک مرکزی استفاده‌ای نکرده و تنها از ارزهای مربوط به پتروشیمی و صندوق توسعه ملی درصورت نیاز از ارز بانک مرکزی هم استفاده خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نبود نظارت در بازار گفت: بیش از یک میلیون پرونده تعزیراتی در زمینه تخلفات بازار تشکیل شده است و طی ماه‌های گذشته نظارت بر بازار به شدت افزایش یافته است.

غضنفری ادامه داد: اما واقعیت این است کنترل بازار تنها با نظارت عملی نیست و باید بازار به صورت علمی اصلاح شود اما مفهوم آن این نیست که بازرسان تعزیرات ناامید شده‌اند.


آمریکا: نشانه موثربودن تحریم ها

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا در واکنش به سقوط بی سابقه ارزش ریال ایران در برابر ارزهای خارجی گفت، این نشانه موثر بودن تحریمهای بین المللی است.

ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در باره سقوط ریال در ایران گفت، ما انتظار آن را داشتیم و این بخوبی نشان می دهد که فشارها و تحریمهای بین المللی اثر داشته و بسیار موفق بوده است.

این اظهارات در حالیست که اتحادیه اروپا و آمریکا برای اعمال دور جدیدی از تحریمها علیه رژیم تهران آماده می شوند.

سه شنبه، 11 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-02 ساعت 11:10
خبر بعدی : جنگ ارزی دولت و دلالان در میدان فردوسی
خبر قبلی : افغانی‌ها دستمزد خود را به دلار ميخواهند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -