چه کاسه ‌‌ای زیر نیم کاسه است؟

اعتدال: احمدی‌نژاد ۹۱ با احمدی‌نژاد سال‌های گذشته تفاوت بسیار دارد؛ این حرف مردم کوچه و بازار نیست. نمایندگان مجلس هم از این رویکرد احمدی‌نژاد در شگفت‌ هستند.

به گزارش «تابناک»، امیرحسین قاضی‌زاده با طبیعی خواندن این رویه گفت: احمدی‌نژاد از‌‌ همان آغاز نیز مدعی بود که نه اصولگراست و نه اصلاح‌طلب و اکنون هم که خط مشی جدیدی را در پیش گرفته است.

بنا بر این گزارش، تغییر رویه احمدی‌نژاد به تغییرات حاشیه‌ساز و ورود ترکان و شافعی و دوستی با جاسبی پایان نیافت. ولی دلایل متعددی را می‌توان به عنوان انگیزه این رفتار رئیس جمهور برآورد کرد.

بیگی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس این رویکرد را به دور از اندیشه دلسوزانه برای کشور دانست و در باره اخبار منتشره در مورد همکاری یاران هاشمی و احمدی‌نژاد و به‌کارگیری مدیران نزدیک به هاشمی در چند وقت اخیر در بدنه دولت گفت: اگر قصد تیم احمدی‌نژاد برای کمک‌گیری بود، بی‌گمان هفت سال پیش کمک می‌گرفتند و همه را نمی‌کوبیدند و لگدمال نمی‌کردند. اینها از کسانی که همراهشان شد، استقبال کردند و اگر کسی با آنها همسویی و همسازی نداشت به هر بهایی آن را لگدمال می‌کردند. دیدیم بسیاری از بزرگان در این میان جفا دیدند؛ برای نمونه، آیت‌الله جوادی آملی و ... اما کارهای گذشته آقایان با این روش‌ها و منش‌ها جبران شدنی نیست. آن جایی که آبرو و حیثیت آیت‌الله امینی و آیت الله جوادی آملی لحاظ نشود، وای به حال من و شما.

حجت‌الاسلام بیگی با انتقاد از وضعیت کنونی اقتصاد کشور با تأکید بر اینکه دولت به جای سیاسی بازی کمی هم به فکر مردم و گرانی‌ها باشد، خاطرنشان کرد:‌ اگر این تحرکات برای برون رفت از بحران اقتصادی است که باید گفت، بحران اقتصادی را خود آقایان پدید آورده‌اند. بحران اقتصادی به خودی خود که پدید نمی‌آید. مگر تحریم‌ها تا چه اندازه در بحران پدید آمده کارآمد بوده است؟

به گفته کار‌شناسان، تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بحران اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌هاست و مابقی به علت بی‌تدبیری مدیران و مسئولان بی‌تعهد است.

البته در این باره باید گفت، هر چند حمایت احمدی‌نژاد از جاسبی پس از درگیرهای طولانی به مانند یک لطیفه بود، اما در مجلس انتصاب شافعی و انتصابات او در زیر مجموعه ایدرو بیشتر مورد توجه بوده است. در حالی که نمایندگان اصلاح طلب انتصاب یکی دو نفر اصلاح‌طلب و آن هم در پایان دوره دولت دهم را دلیل همراهی اصلاح طلبان نمی‌دانند، اما نمایندگان اصولگرای مجلس با دید تردید به این انتصابات می‌نگرند و منافع انتخاباتی و اقتصادی را در پس این انتصابات صنعتی مد نظر می‌دانند.

بیگی در همین باره اظهار داشت: برخی از این آقایان، دلالان را عامل بر هم زننده بازار ارز می‌دانند، ولی باید گفت که تأثیر این عامل، حداکثر ۲۰ درصد است؛ شاید کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. اینکه از تیم هاشمی و اطرافیانش کمک بخواهند برای رضایت خدا و مردم نبوده و نیست، بلکه این‌ها کارهایی است برای انتخابات آتی ریاست جمهوری.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌آقایان دریافته‌اند که در شرایط مناسبی نیستند و با این روند در انتخابات آتی مورد اقبال مردم نخواهند بود. به همین دلیل، به راه‌هایی متوسل می‌شوند تا وجهه خود نزد مردم را بازسازی کنند. البته باید گفت که آقای هاشمی نیز فرد ساده‌ای نیست که فریب این گونه کارها را بخورد؛ آن هم در ماه‌های پایان کار دولت؛ بنابراین، اینکه چند ماه یک بار مدیران و شرکت‌های بزرگ تولیدی همچون خودروسازان، صنایع معدنی و صنعتی را تغییر می‌دهند، چاره کار نیست و باید تدبیر اساسی اندیشیده شود.

سه شنبه، 11 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-02 ساعت 01:10
خبر بعدی : مرگ سالانه 5 هزار موتورسوار در ایران
خبر قبلی : رقیب چاوز: روابط با رژیم ایران را کاهش می دهم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -