استخراج قوانین و تخلفات رانندگی از قرآن

دیگربان: علی آل‌کاظمی از پژوهشگران حوزوی در تفسیری از آیه ۳۶ سوره «اسراء»٬ قوانین و تخلفات راهنمایی و رانندگی را استخراج کرد.

به گزارش روز دوشنبه (۱۰ مهر) خبرگزاری حوزه٬ آقای آل‌کاظمی نوشته که عمل به آیه ۳۶ این سوره «موجب سلامت وسیله نقلیه و راننده و سر نشینان و نیز تسهیل در امر ترافیک» خواهد شد.

آیه ۳۶ سوره «اسراء» می‌گوید «از کاری که علم نداری پیروی نکن» و این پژوهشگر در اقدامی کم‌سابقه از این آیه قوانین راهنمایی و رانندگی را استخراج کرده است.

وی نوشته است «سبقت‌های غیر مجاز»٬ «سرعت بیش از حد مجاز»٬ «رانندگی در حال مستی و خواب آلودگی»٬ «عبور از چراغ قرمز» و «عدم استفاده از کمر بند ایمنی» از جمله تخلفات رانندگی هستند که آیه مذکور آن‌ها را نهی کرده است.

«صحبت با موبایل در حال رانندگی»٬ «عدم اعتماد به سلامت ترمز و امکانات خودرو»٬ «نداشتن زنجیر چرخ در زمستان» و «دنده عقب رفتن در بزرگ راه‌ها» از دیگر تخلفات رانندگی اشاره شده در تفسیر این آیه است.

آل‌کاظمی در بخش دیگری از تفسیر خود از «توقف در حاشیه بزرگ راه‌ها»٬ «حرکت‌های نمایشی»٬ «عدم رعایت حق تقدم عابر پیاده» و «تردد با لاستیک‌های فرسوده» به عنوان دیگر تخلفات رانندگی نهی شده در این آیه نام برده است.

«نشاندن کودکان در صندلی جلو»٬ «بوق زدن‌های غیر ضروری و غیر مجاز» و «سبقت از دست راست خودرو‌ها» از دیگر تخلفات رانندگی است که در تفسیر این پژوهشگر از آیه ۳۶ سوره «اسراء» ارائه شده است.

سه شنبه، 11 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-02 ساعت 01:10
خبر بعدی : رقیب چاوز: روابط با رژیم ایران را کاهش می دهم
خبر قبلی : بحران ارز؛ "اقتصاد مقاومتی" به بار نشست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -