سرمای زیر 20 درجه در انتظار زلزله‌زدگان

عليرغم گذشت 50 روز از وقع زلزله آذربايجان‌ شرقي، وضعيت مسكن همچنان دغدغه اصلي زلزله‌زدگان منطقه ارسباران بوده و وعده مسولان مبني بر تحويل مسكن تا قبل فصل سرما زير خروارها آوار دفن شده است و حالا زلزله‌زدگان بايد خود را آماده تحمل سوز سرماي منفي 20 درجه زمستان‌هاي منطقه ارسباران يا مهاجرت اجباري از زادگاه خود كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سرما همچنان ميدان‌دار وضعيت فعلي منطقه ارسباران بوده و لبخند‌ تلخش بدرقه راه مسئولان ذيربط است.

50 روز پيش زلزله‌اي به بزرگاي 6.4 در مقياس ريشتر راس ساعت 16:53 شهرستان اهر و به فاصله زماني 10 دقيقه بعد زلزله ديگري به بزرگاي 6.2 در مقياس ريشتر اين شهرستان و شهرهاي هريس، ورزقان و روستاهاي تابعه را لرزاند كه بر اساس آمار رسمي اعلام شده از سوي مسئولان 232 كشته و يك هزار و 382 زخمي حاصل اين حادثه بود.

بماند كه رقم قطعي از سوي مسئولان مختلف متفاوت بود به طوري كه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در صحن علني مجلس ضمن ارائه گزارش تعداد كشته‌ها را 306 نفر اعلام كرد.

به محض وقوع حادثه زلزله اخير، اكثر مسئولان كشوري و لشگري با حضور در اين منطقه وعده و وعيدهاي مبني بر ساخت‌و‌ساز و تهيه مسكن مسكوني تا قبل از شروع فصل سرما دادند ولي بعد از گذشت 50 روز بخش عمده‌اي از اين وعده‌ها محقق نشده است و امروز و حتي پيش از رسيدن زمستان، سوز سرما در منطقه بيداد مي‌كند.


دوشنبه، 10 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-01 ساعت 11:10
خبر بعدی : جزئيات شكايت مرتضوی از سه نماينده مجلس
خبر قبلی : دلار 3250 تومان/پول سوریه بحران زده با ارزش تر..


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -