مسئله سلاح‌های شيميايی و نگرانی رژیم بشار اسد

به گزارش تلویزیون المیادین، ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در گفتگو با این شبکه در نیویورک تاکید کرد که مسئله سلاح شیمایی با هدف حمله به سوریه مطرح می شود همانگونه که با عراق نیز همین رفتار شد.

این در حالیست که رهبران ترکیه و مصر روز یکشنبه ضمن حمایت از قیام مردم سوریه اعلام کردند که حکومت بشار اسد، جنایتکار و بیرحم است و باید برود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، محمد مرسی، رئیس جمهور مصر که به ترکیه سفر کرده است، روز یکشنبه طی سخنانی در کنگره حزب عدالت و توسعه ترکیه (حزب حاکم) گفت، ما هدف مشترکی داریم و آن حمایت از مردمانی است که علیه رژیمهای دیکتاتوری قیام کرده اند.

وی افزود، در این روزهای دشوار برای مردم سوریه ما در کنار آنها هستیم و از آنان تا کنار رفتن رژیم بیرحم حاکم حمایت خواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان، نخست ‌وزیر ترکیه نیز با لحنی تند دولت‌ های حامی رژیم سوریه را خطاب قرار داد و گفت، ما از روسیه، چین و همچنین از رژیم ایران می خواهیم که از حمایت از حکومت بشار اسد دست بکشند و بدانند تاریخ آنهايی را که در کنار رژیمهای جنایتکار قرار دارند، نخواهد بخشید.

اظهارات رهبران مصر و ترکیه در حالیست که علی ‌اکبر ولایتی، مشاور ارشد خامنه‌ ای در امور بین‌الملل، با دفاع از رژیم دمشق، صراحتا اعلام کرد که پیروزی رژیم سوریه، پیروزی جمهوری اسلامی است.





دوشنبه، 10 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-01 ساعت 10:10
خبر بعدی : تأیید حکم اعدام دو زندانی سیاسی کرد در دیوانعالی
خبر قبلی : از مواضع احمدی نژاد احساس شرم می‌کنیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -