استقرار بیش از سه هزار پایگاه پدافندی

ایرنا: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نسل جدید رادارهای طیف فرکانسی ˈاچ.اف ˈ و ˈوی .اچ.افˈ که توسط متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده، در یگان های پدافندی سراسر کشور بکار گرفته شده است.

امیر سرتیپ ˈ فرزاد اسماعیلیˈ افزود: رادارهای ˈ ثامنˈ، ˈشهابˈ و ˈ مطلع الفجرˈ از جمله رادارهای کاملا بومی هستند که توانایی کشف و شناسایی اهداف با سطح مقطع پروازی بسیار پایان و در زمان بسیار کم را دارا هستند.

وی با بیان این که این گونه نیست که قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) فقط در یک فضا، دهلیز یا در یک دره از یک رادار استفاده کند، اظهار داشت: برای مقابله با هرگونه پرنده ناشناسی از چندین رادار و طیف های مختلف فرکانس استفاده می کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش با تاکید براین که خودکفایی قرارگاه در ارتقای سطح رادارهای تک طیفی و تک فرکانسی به چند طیفی، به رغم اعمال تحریم ها از سوی غرب در قرارگاه پدافند هوایی انجام شده است، گفت: اگر به این دانش دست نمی یافتیم، در زمان جنگ الکترونیکی محکوم به شکست بودیم و نمی توانستیم بسیاری از پرنده های دشمن را شناسایی کنیم.

به گفته امیر سرتیپ اسماعیلی ، سامانه های موشکی نیز بدین شکل در درگیری های هوایی مورد استفاده قرار می گیرند و به همین شکل از لایه هایی دفاعی استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در حقیقت به دنبال آن است که ایران دارای فضای آرامی باشد، چنان که هنگام برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران به شایستگی عمل کرد و شاهد هیچگونه تجاوز هوایی یا تهدید هوایی کشور نبودیم؛ ضمن اینکه این اجلاس بهترین فرصت برای ناامن کردن دشمنان ما بود که همواره از تهدید استفاده می کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش در ادامه تاکید کرد که این قرارگاه با تعامل و همکاری خوب نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح، یک فضای بسیار خوبی را برای برگزاری این اجلاس فراهم کرد.

امیر سرتیپ اسماعیلی در ادامه با بیان این که پدافند هوایی جزء یکی از موضوعات مهم مورد توجه فرمانده معظم کل قوا است به طوری که ایشان 236 مرتبه درباره اهمیت پدافند هوایی و بخش دفاع هوایی سخن گفته اند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب درباره پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس فرموده اند که پدافند هوایی در این دوران توانسته است اقدامات و ابتکارات بسیارمهمی را خلق کند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان، خاطرنشان کرد: پدافند هوایی قبل از شروع جنگ تحمیلی علیه کشورمان فقط وظیفه استقراری و محافظت از پایگاه های شکاری نیروی هوایی را به عهده داشت و سامانه های پدافند هوایی در این مقطع از زمان فقط در اطراف این پایگاه ها مستقر بوده و وظیفه دفاع از همین پایگاهها را به عهده داشتند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش در ادامه یادآور شد: امروز بیش از سه هزار نقطه پدافندی در نقاط مختلف سراسر کشور ایجاد شده است و هیچ نقطه گلوگاهی در این بخش وجود ندارد.

امیر سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: امروز دفاع از مراکز حیاتی، حساس و هسته ای که به عهده این قرارگاه سپرده شده، برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

یکشنبه، 9 مهر ماه 1391 برابر با 2012-09-30 ساعت 10:09
خبر بعدی : دولت لیبی سلاح‌های غیرقانونی را جمع‌آوری می‌کند
خبر قبلی : رشته‌های پولی در دانشگاه‌های دولتی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -