تشدید درگیری ها در حلب و حومه شرقی دمشق

در سوریه بمباران ها و در گیری های خشونت آمیز، خصوصاً در شهر حلب، دومین شهر سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور و دمشق کماکان ادامه دارد. همزمان دبیرکل اتحادیه در مصاحبه با روزنامه "الحیات" عرب روسیه و چین را به کارشکنی در حل بحران سوریه متهم کرد.

به گزارش رادیو فرانسه، ارتش سوریه امروز حملات خود را در حومه شرقی دمشق تشدید کرد. بر اثرحملات و درگیری ها و بمباران های دیشب و امروز، حداقل 45 تن در سوریه کشته شدند.

دراین منطقه که به عنوان یکی از مقرهای ارتش سوریه آزاد و اپوزیسیون سوریه شناخته می شود، از چند روز پیش نیروهای مسلح اپوزیسیون تقویت شده اند. در همین جهت نیروهای ارتش سوریه با حمله امروز قصد دارند تا این منطقه را از وجود افراد مسلح اپوزیسیون پاک سازی کنند.

از سوی دیگر، در حلب نیز که از چند روز پیش نیروهای اپوزیسیون تشدید و تمرکز یافته اند، درگیری ها ی خشونت بار کماکان ادامه دارد. با توجه به تمرکز نیروهای اپوزیسیون مسلح در این شهر، عملیات آنان با موفقیت همراه نبوده و با مقاومت شدید و بعضاً ضد حمله نیروهای دولتی روبرو شده است.

آخرین گزارش ها از حلب حاکی از آنست که قسمت های مهمی از بازار سنتی این شهر ساعاتی پیش طعمه حریق شده است.

این در حالیست که دبیرکل اتحادیه عرب، روسیه و چین را به کارشکنی در حل بحران سوریه متهم کرده است.

به گزارش العربیه، نبیل العربی روز شنبه در مصاحبه با روزنامه "الحیات" چاپ لندن گفت:"روسیه و چین همچنان به حمایت خود از رژیم اسد ادامه می دهند و این روند هر گونه تلاش برای پایان دادن به خونریزی در این کشور را با شکست روبرو می کند."

وی افزود:" برای خارج شدن از بن بست سیاسی موجود برای حل بحران سوریه به یک تغییر ریشه ای در مواضع رژیم سوریه و شورای امنیت نیاز داریم زیرا بحران سوریه اینک رو به وخامت گذاشته است.

دبیرکل اتحادیه عرب ضمن انتقاد شدید از اساسنامه سازمان ملل متحد گفت:" این سازمان از حل بحران سوریه ناتوان مانده است چون این سازمان تمام صلاحیت های اجرایی را به شورای امنیت داده است وقانون حق وتو و کاربرد آن توسط روسیه و چین در شورای امنیت به نفع رژیم اسد هر تلاشی را عملا با شکست مواجه خواهد کرد."

وی اضافه نمود: "اوضاع سوریه امنیت و صلح منطقه را تهدید می کند. افراد بیگناه کشته و خونریزی های زیادی در آن به وقوع می پیوندد. کشوری با تاریخی درخشان در حال نابود شدن است. رژیم سوریه با بمب های مختلف و اسلحه سنگین مانند تانک و توپ و خمپاره مردم را قتل عام می کند وهیچ کس کاری نمی کند."

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در پایان هشدار داد اگر برای پایان دادن به بحران سوریه راه حلی پیدا نکنیم نه تنها سوریه بلکه همه منطقه خاورمیانه در برابر انفجار یک آتشفشان بزرگ قرار خواهند گرفت و همه آسیب خواهند دید.

شنبه، 8 مهر ماه 1391 برابر با 2012-09-29 ساعت 18:09
خبر بعدی : وکیل مدافع زندانیان سیاسی روانه زندان اوین شد
خبر قبلی : گرانی کمرشکن و گرسنگی فرزندان کارمندان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -