حمله به سخنگوی رژیم در نیویورک + فیلم جدید

http://www.youtube.com/watch?v=BxALNlvD7j4

رادیو آلمان: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در نیویورک مورد حمله ایرانیان خشمگین قرار گرفت. خیابان دوم، نزدیک خیابان ۴۸ شرقی نیویورک، بعدازظهر چهارشنبه (۲۶ سپتامبر / ۵ مهر) محلی بود که پلیس نیویورک به آنجا فرا خوانده شد تا از جان یک دیپلمات جمهوری اسلامی محافظت کند.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی که برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل به نیویورک رفته است، هنگام عبور از خیابان مورد حمله ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی قرار گرفت.

به گفته‌ی سخنگوی پلیس نیویورک، حمله فقط لفظی بوده است. اما در چند فیلمی که از این حادثه در اینترنت پخش شده، چند حمله کوچک فیزیکی نیز علیه مهما‌نپرست دیده می‌شود.

خبرگزاری‌های داخلی ایران این حملات را به مجاهدین خلق نسبت داده‌اند. روزنامه آمریکایی "وال‌استریت ژورنال" نیز سه عکس از این رویداد منتشر کرده که در عکس اول، مهمانپرست در بین محافظان و پلیس دیده می‌شود.

گروه‌های زیادی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی از روز دوشنبه (۲۴ سپتامبر / ۳ مهر) هم‌زمان با آغاز اجلاس سالانه سازمان ملل، در اعتراض به نقض مکرر حقوق بشر در ایران مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک دست به تجمع زدند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی گروهی از مخالفان سوری رژیم بشار اسد نیز در اعتراض به حمایت رژیم ایران از رژیم سوریه در این تجمعات حضور داشته‌اند.

برخی از اعضا و طرفداران سازمان مجاهدین خلق نیز در گردهمایی‌های مقابل سازمان ملل حضور داشتند.

مقامات جمهوری اسلامی تا کنون موضعی رسمی درباره حمله به سخنگوی وزارت امور خارجه نگرفته‌اند.

پنجشنبه، 6 مهر ماه 1391 برابر با 2012-09-27 ساعت 12:09
خبر بعدی : آخرين وضعيت قضايی مديرمسئول روزنامه شرق
خبر قبلی : بیکاری و اختلاس به خاطر نبود دین در زندگی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -