توضيحات جانشين مديرعامل ايرنا درباره بازداشت جوانفكر

ایسنا: جانشين مديرعامل خبرگزاري ايرنا درباره بازداشت علي‌اكبر جوانفكر توضيحاتي ارائه كرد.

غلامحسين اسلامي‌فرد در اين رابطه گفت: درحاليكه ما در دفتر روزنامه ايران منتظر پخش سخنراني رييس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل از شبكه خبر بوديم، آقاي جوانفكر از منزل تماس گرفتند و گفتند ماموران دادستاني با حكم آقاي رشته‌احمدي ـ معاون دادستان و سرپرست دادسراي امنيت ـ براي اجراي حكمش آمده‌اند.

وي با بيان اينكه "اين مساله چند ساعت قبل به سرتيم حفاظتي آقاي جوانفكر اعلام شده بود"، اظهار كرد: آقاي جوانفكر شب گذشته در دفتر روزنامه بودند ولي امروز به دليل كسالت به اداره نيامدند تا ما جزئيات ماجرا را جويا شويم ولي يادداشتي كه شب گذشته داده بودند تحت عنوان "بچه‌هاي هاشمي و بچه‌هاي مردم" امروز در روزنامه چاپ شده است. البته مطلب ديگري هم توسط آقاي جوانفكر آماده شده است كه اگر به آن دسترسي پيدا كنيم، فردا (پنجشنبه) چاپ خواهد شد.

جانشين مديرعامل خبرگزاري ايرنا ادامه داد: اخيرا دو حكم قضايي صادر شد كه يكي از آنها مربوط به اختلاف نظر پيش‌آمده بين موسسه مطبوعاتي ايران و سازمان بازرسي كل كشور بود و در اين زمينه دادگاه به نفع موسسه ايران و آقاي جوانفكر راي داد. مورد دوم مربوط به اين بود كه مدير سايت "فردا" اتهاماتي را عليه روزنامه ايران مطرح كرده بود و آقاي جوانفكر در دفاع از همكارانش در روزنامه، عليه اين سايت شكايت كرد كه با بررسي اين موضوع نيز مدير سايت فردا به دليل توهين‌هايي كه انجام داده بود به حبس محكوم شد.

اسلامي‌فرد اظهار كرد: آقاي جوانفكر پيش‌بيني كرده بود كه ممكن است يادداشت امروزش منجر به بازداشت او شود ولي مي‌گفت كه ما خود را سرباز نظام و ولايت مي‌دانيم و در برابر قانون سر تعظيم فرود مي‌آوريم و هرچند نسبت به برخي مسايل در قوه قضائيه انتقاد داريم ولي در هر شرايطي خود را سرباز نظام مي‌دانيم.

وي تصريح كرد: آقاي جوانفكر در پرونده‌هاي گذشته كه به حبس محكوم شده ، تقاضاي اعمال ماده 18 اصلاحي قانون تشكيل دادگاههاي عمومي و انقلاب را داشته كه هنوز نتيجه آن مشخص نشده است ولي برخلاف آنچه برخي سايتها گفته‌اند، آقاي جوانفكر در برابر قانون مقاومتي نكرده، بلكه اين موارد در حال طي كردن روند قانوني بوده است.

چهارشنبه، 5 مهر ماه 1391 برابر با 2012-09-26 ساعت 19:09
خبر بعدی : تجمع اعتراضی امت حزب الله در اعتراض به روزنامه شرق
خبر قبلی : واکنش وکیل جوانفکر به بازداشت وی در غیاب احمدی نژاد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -