سانسور اینترنتی؛ استفاده برخی ادارات دولتی از فیلترشکن

امروز در برخی مراکز، گوگل رفع فیلتر شده و احتمال رفع فیلتر جیمیل نیز هست / به برخی ادارات دیگر گفته شده، پرسنلشان برای کارهای اداری می بایست از پست الکترونیک ایرانی مانند چاپار استفاده کنند که باعث اعتراض پرسنل شده است

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: در پی فیلترینگ سایت های کاربردی گوگل و جی میل، برخی ادارات دولتی که کارکنان انها به دلیل نوع فعالیت، ناگزیر به استفاده از سرویس پست الکترونیک جیمیل و جستجوگر گوگل هستند، سیستم های خود را به وی پی ان و فیلترشکن مجهز کرده اند.

بنا بر این گزارش، از یکشنبه شب گذشته در پی اعلام عبدالصمد خرم آبادی، دبیر کمیته تعیین مصادیق پایگاه های غیرمجاز اینترنتی، جیمیل و گوگل در کشور فیلتر شد و مشکلات زیادی برای کاربران آن ایجاد کرد.

این در حالی است که هنوز در کشور، سرویس ایمیل امن و با امکانات مناسب که توان نقل و انتقال حجم قابل توجهی از داده های الکترونیک را دارا باشد، وجود ندارند و در دو، سه سال اخیر، حتی بسیاری از کاربران سرویس سنتی یاهو، به استفاده از جیمیل روی آورده اند.

استفاده ادارات از فیلترشکن که بنا به ضرورت انجام شده، عملا تلاشهای این چند ساله برای به سامان رساندن فیلترینگ سایت های غیرمجاز بر باد می رود.

این در حالی است که بعد از اعتراضات گسترده دو روز اخیر که حتی از سوی فعالان اینترنتی اصولگرا و حامیان دولت نیز دنبال شد، امروز در برخی مراکز، گوگل رفع فیلتر شده است و احتمال رفع فیلتر جیمیل هم در روزهای آینده می رود.

همچنین به برخی ادارات دیگر گفته شده، پرسنلشان برای کارهای اداری می بایست از سرویسهای پست الکترونیکی ایرانی مانند چاپار استفاده کنند و استفاده از سرویس های خارجی مانند جیمیل برای کارهای اداری ممنوع می باشد. اما با توجه به عدم اطمینان به ایمنی این سرویسها و همچنین امکانات و آپشنهای پایین تر نسبت به مشابه های خارجی باعث اعتراض پرسنل شده است.

چهارشنبه، 5 مهر ماه 1391 برابر با 2012-09-26 ساعت 12:09
خبر بعدی : ده نمکی: روزنامه شرق هم در صف بعثی‌ها قرار گرفته است
خبر قبلی : بحران اتمی؛ نشست وزیران خارجه 5+1 (پنج شنبه) در نیویورک


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -