بحران سوریه؛ کشورهای عربی: ابراهیمی استعفا دهد

اظهارات اخیر ابراهیمی که عاملان و قربانیان را در سوریه در یک ترازو قرار داده، احساسات شهروندان عرب را جریحه‌دار کرده است. اخضر ابراهیمی از مأموریتی که به او محول شده استعفا دهد و به صراحت اعلام کند که روسیه، چین و رژیم ایران مسئولیت اصلی را در ادامه خونریزی و کشتار در سوریه بر عهده دارند.
*****


پارلمان کشورهای عربی به ابراهیمی توصیه کرد از مأموریت خود استعفا دهد، زیرا برای بحران سوریه راه حل دیپلماتیک وجود ندارد. بشار اسد به عربستان و قطر و ترکیه به شدت حمله کرد و اطمینان داد که او پیروز خواهد شد.

به گزارش رادیو آلمان، آخرین نشست "دوستان ملت سوریه" بامداد پنجشنبه (۲۰ سپتامبر) در شهر لاهه در هلند شروع شد. در این نشست نمایندگان حدود ۶۰ کشور گرد آمده‌اند، از جمله ایالات متحده امریکا، کشورهای اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای عربی. هدف این اجلاس اعلام اقدامات تنبیهی بیشتری بر علیه دولت سوریه است، از جمله در زمینه صدور انرژی و منع کلیه معاملات تجاری و مالی.

وزیر خارجه هلند گفت که هدف تشدید تحریم‌ها، فلج کردن قدرت نظامی حکومت سوریه و وادار کردن بشار اسد به کناره‌گیری است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوری روزنتال، وزیر خارجه هلند که ریاست این نشست را بر عهده دارد، تصریح کرد: «ما به اقدام‌های قاطعانه نیاز داریم.»


کشورهای عربی: ابراهیمی استعفا دهد

پارلمان کشورهای عرب از الأخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب، تقاضا کرد از مأموریتی که در جهت حل بحران سوریه قبول کرده است، استعفا دهد، زیرا "جامعه بین‌المللی در حل صلح‌آمیز بحران سوریه شکست خورده است".

پارلمان عرب در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، آورده است: «با گزارش‌های موجود شکی باقی نمانده است که مأموریت آقای ابراهیمی به همان سرنوشت کوفی عنان دچار خواهد شد. به ویژه که اخیرا دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرده است که جامعه بین‌المللی در یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه شکست خورده است.»

شامگاه چهارشنبه (۱۹ سپتامبر) نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی، گفته بود که تمام تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای بحران سوریه به شکست انجامیده است، زیرا برخی از دولت‌ها در سطح منطقه و جهان همچنان از رژیم بشار اسد حمایت می‌کنند.

پارلمان عرب در انتقاد از مأموریت ابراهیمی گفت: «اظهارات اخیر ابراهیمی که عاملان و قربانیان را در یک ترازو قرار داده، احساسات شهروندان عرب را جریحه‌دار کرده است.»

پارلمان عرب از آقای ابراهیمی تقاضا کرد از مأموریتی که به او محول شده استعفا دهد و به صراحت اعلام کند که روسیه، چین و رژیم ایران مسئولیت اصلی را در ادامه خونریزی و کشتار در سوریه بر عهده دارند.

آدينه، 31 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-21 ساعت 09:09
خبر بعدی : مصباح: بعضی از انسانها از کِرم توالت هم بد‌تر هستند
خبر قبلی : آغاز چادری کردن اجباری دختران دبیرستانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -