سوریه؛ احتمال قطع کمک مالی آمریکا به عراق

به گزارش رادیو آلمان، خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه، ۳۰ شهریور به نقل از یک گزارش محرمانه نوشت، رژیم ایران روزانه ده‌ها تن سلاح و مهمات از طریق عراق به سوریه می‌فرستد. یک سناتور آمریکایی از احتمال قطع کمک مالی به عراق خبر داده است.

سناتور بانفوذ آمریکایی جان کری با اشاره به گزارش‌های مربوط به استفاده‌ی رژیم ایران از حریم هوایی و راه‌های زمینی عراق تهدید کرد که آمریکا ممکن است در مورد کمک‌های مالی خود به این کشور تجدیدنظر کند.


تحریمهای آمریکا علیه رژیم تهران

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خزانه داری آمریکا از شناسایی ۱۱۷ هواپیمای جمهوری اسلامی خبر داده که برای رژیم سوریه سلاح حمل می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که این هواپیماها متعلق به شرکتهای هوایی ایران ایر، ماهان ایر و یاس ایر هستند که به غیر از تسلیحات، افراد نظامی را نیز به سوریه منتقل می کنند.

به گزارش رادیو فردا، این شرکت های هواپیمایی پیش از این مورد تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته بودند، اما هم اکنون وزارت خزانه‌داری همه ۱۱۷ هواپیما را نیز مورد تحریم قرار داده است تا دولت عراق را برای دراختیار گذاشتن مرز هوایی خود به رژیم ایران، تحت فشار قرار دهد.

پنجشنبه، 30 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-20 ساعت 11:09
خبر بعدی : اظهارات جنگ طلبانه وزیر دفاع جمهوری اسلامی
خبر قبلی : مخالفان رژیم اسد یک هلیکوپتر را سرنگون کردند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -