اسد غیرنظامیان را با حمله نظامی مجازات می‌کند

عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود رژیم سوریه را به حمله به مناطق مسکونی برای مجازات غیرنظامیان حامی مخالفان متهم کرد. وزیر خارجه‌ی جمهوری اسلامی وارد دمشق شده تا با همتای سوری خود و بشار اسد دیدار کند.

به گزارش رادیو آلمان، سازمان عفو بین‌الملل رژیم سوریه را به شلیک کور به مناطق مسکونی متهم کرد. آن‌گونه که این نهاد می‌گوید نیروهای مخالف یا اهداف نظامی تنها هدف حملات ارتش سوریه نیستند بلکه ظاهرا بهانه‌ای هستند برای مجازات غیرنظامیانی که از مخالفان حمایت می‌کنند.

کانون نبرد ارتش و مخالفان در هفته‌های اخیر به کلانشهر حلب در شمال سوریه منتقل شده است. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل که روز چهارشنبه (۱۹ سپتامبر/ ۲۹ شهریور) منتشر شد، در مرکز و جنوب سوریه هم درگیری‌ها همچنان ادامه دارند و در این مدت غیرنظامیان بسیاری، از جمله کودکان، قربانی شده‌اند.

بنا بر این گزارش، شهروندان سوری در خانه‌ها، در خیابان یا در حالی که زیر آتش بمباران در پی پناهگاه بودند، هدف قرار گرفته‌اند.

گزارش عفو بین‌الملل بر اطلاعاتی مبتنی است که دوناتلا روورا، فرستاد‌ه‌ی این نهاد به سوریه، آنها ارائه کرده است. روورا از ۳۱ اوت تا ۱۱ سپتامبر از ۲۶ شهر و روستا در شمال این کشور دیدن کرد.

به ادعای مخالفان رژیم اسد، در طول ۱۸ ماه ناآرامی‌های سوریه (از مارس ۲۰۱۱) بیش از ۲۳ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

چهارشنبه، 29 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-19 ساعت 11:09
خبر بعدی : عامل توقیف روزنامه ها در بازار میچرخد
خبر قبلی : چنددرصد ایرانیها به اختلالات روانی دچارند؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -