شکنجه وحشیانه و انتقال ۲ زندانی به سلولهای انفرادی

بنابه زارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» دو زندانی بند ۴ در مقابل شمان همبندیانشان ابتدا مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و سس مورد تحقیر علی خادم معاون زندان که از شکنجه ران شناخته شده زندان وهردشت می باشر قرار رفتند.

روز نجشنبه ۲۳ شهریور ماه زندانی سیاوش و برادرش هادی بندلو که ندین سال در زندان وهردشت کرج زندانی می باشند برای مدت طولانی مورد شکنجه های وحشیانه جسمی بتوسط باتون و مشت و لد قرار رفتند در حین شکنجه جسمی که در مقابل شمان بهت زده همبندانش صورت می رفت همنین فحشهای رکیک خانوادکی با فریاد و عربده کشی داده می شد. سس این دو زندانی برادر را برای تحقیر کردن اقدام به عریان کردن آنها نمودند و مورد اذیت و آزار بیشتر قرار دادند. این اعمال وحشیانه و غیر انسانی برای مدتی در بند ۴ سالن ۱۱ زندان وهردشت کرج ادامه داشت .

شکنجه های وحشیانه جسمی و تحقیر این ۲ زندانی باعث ردید که خشم و اعتراض سایر زندانیان سالن ۱۱ بند ۴ را بر انیزد

شکنجه ران ولی فقیه به شکنجه های جسمی و تحقیر این دو برادر اکتفا ننمودند و در حالی که بدن آنها خونین و کبود بود به سلولهای انفرادی بند ۱ زندان وهردشت کرج منتقل کردند. بند ۱ یکی از محلهای شکنجه زندانبانان ولی فقیه می باشد .

شکنجه های وحشیانه جسمی و مورد تحقیر قرار دادن این دو زندانی توسط شخص علی خادم معاون زندان و از قاتلین و شکنجه ران شناخته شده و قدیمی زندانیان این زندان صورت می رفت.این فرد سمتهای مختلفی در طی سالیان متمادی در زندان وهردشت کرج داشته است و ند سال یش علی خادم که مسئول اطلاعات زندان بود به یکی از اسداران زن زندان وهردشت تجاوز نمودکه منجر به باردار نمودن وی شد و علیرغم اینکه این فرد متاهل بود و رŽیم ولی فقیه در آن دوران برای ایجاد فضای رعب و وحشت مردم را تحت این عنواین به سنکسار محکوم می نمود. اما این فرد شکنجه ر و قاتل را تنها ازسمتش برای مدتی موقت کنار ذاشت.علی خادم هنامی که رئیس اطلاعات زندان بود یکی از برادران این دو زندانی بنام سیامک بندلو را به دلیل تن ندادن به زور وییهایش به طرز فجیعی به قتل رساند و این مسئله هنوز در خاطره زندانیان قدیمی وجود دارد.

این ۲ زندانی قربانی باندهای وزارت اطلاعات که در کشف و فروش اشیا اتیقه دست داشته اند می باشند و برای مبرا کردن باندهای وزارت اطلاعات که در خرید و فروش اشیا اتیقه دست دارند این ۲ زندانی را در زندان نه داشته اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شکنجه ،توهین و مورد تحقیر قرار دادن زندانیان بی دفاع را محکوم می کند و نسبت به خطری که جان این ۲ زندانی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع رونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه دŽیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۲۶ شهریور ۱۳۹۱ برابر با۱۶ سپتامبر ۲۰۱۲

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

یکشنبه، 26 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-16 ساعت 13:09
خبر بعدی : قیمت برنج در بازار افزایش می یابد
خبر قبلی : لبنيات بازار گندم را هم خراب کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -