طالبان ایران با دریل در طاق بستان ! + عکس

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرنگار مهر، قلمرو امپراتوری ساسانی در ایران یا همان طاق وسان کرمانشاهی ها و طاقبستان پارسی زبانان، با وعده ساماندهی و اصلاح وضعیت محوطه تاریخی این مجموعه، قرار است به سمت جهانی شدن و ثبت در آثار تاریخی دنیا حرکت کند.

اما ساماندهی محوطه تاریخی طاقبستان با نا بسامانی رفت و آمد کامیون های سرگردان و ماشین ها عظیم الجثه ای که فقط در بیابان ها و اطراف معادن می شود آنها را دید کاملن نگران کننده شده است.

این هم یک جور اقدام برای ثبت جهانی است! اگر کسی بگوید پدرآمرزیده ها نمی خواهیم طاق بستان را آباد کنید خراب نکنید بد گفته است؟ این چه جور آباد کردن است؟ نکند قصد دارید طاق بستان را فرو بریزانید؟ شرم نکنید. به اندازه طالبان هم نیستید؟ توپ بیاورید بزنید و خلاص. این تخریب را زیر عنوان آبادی نکنید.

«باید دید کدام کارشناس میراث فرهنگی و ناظر منصفی وجود دریل هایی که رعشه آنها ده ها متر آن طرف تر زیر پای عابران به شدت احساس می شود را در یک وجبی طاق های سنگی که هر خشت آن دنیا دنیا مجد و عظمت را در خود نهفته است، تأیید میکند؟ باید دید پیرایش ابرو به قیمت کم سو کردن دیدگان طاق بستان و حتی احتمال سست شدن خشتی از نخجیرگاه شاهان ساسانی، به صرفه است؟»

شنبه، 25 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-15 ساعت 01:09
خبر بعدی : قاتلان دیپلماتهای آمریکایی را مجازات خواهیم کرد
خبر قبلی : اعتصاب غذای زندانی سیاسی/بازداشت فعال سیاسی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -