پارلمان روسيه يک نماينده مخالف پوتين را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری رویتر از مسکو، پارلمان روسیه روز جمعه با رای گیری، یکی از منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را اخراج کرد.

دومای روسیه مصونیت گنادی گودکوف، یکی از نمایندگان مخالف، را به سبب اتهاماتی در ارتباط با فعالیت تجاری در حین حضور در دوما لغو کرد؛ اتهامی که در صورت اثبات، محکومیت حبس دو ساله را برای وی در پی خواهد داشت.

رهبران مخالف دولت روسیه اعلام کردند اخراج گودکوف یک روز قبل از تظاهرات مسکو، پیامی روشن است مبنی بر اینکه پوتین در دوره شش ساله ریاست جمهوری خود مصمم به ساکت کردن مخالفان است.

گودکوف 56 ساله قبل از رای گیری گفت، همه اتفاقاتی که در دوما روی می دهد، یک محاکمه نمایشی بی قانون است. این یک انتقام گیری سیاسی و مجازات فراقانونی است.

نمایندگان دومای روسیه با دویست و نود و یک رای موافق در برابر صد و پنجاه رای مخالف به اخراج وی رای دادند. سه نماینده نیز رای ممتنع دادند.

گودکوف گفت، من از جانب مردم و صدها هزار رای دهنده انتخاب شدم و تنها آنها می توانند درباره من قضاوت کنند. اتهامات مطرح شده علیه من مضحک است و تعدادی از اعضای حامی پوتین در دومای روسیه چنین شایعه ای را پخش کرده اند.

پوتین که ماه مه به کرملین بازگشت قوانینی را با هدف محدود کردن اعتراضات خیابانی، مجازات افراد تهمت زننده و جلوگیری از فعالیت ستادهای تبلیغاتی که خارجی ها هزینه های آنها را تامین می کنند و گروه های فشاری که به عنوان ماموران خارجی فعال هستند، امضا کرد.


آدينه، 24 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-14 ساعت 12:09
خبر بعدی : افزایش 35 درصدی قیمت خودرو در سایه گرانی دلار
خبر قبلی : آخرین وضعیت امدادگران بازداشت شده در کمپ سرند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -