آخرین وضعیت امدادگران بازداشت شده در کمپ سرند

دانشجونیوز: با گذشت بیش از سه هفته از بازداشت شماری از امدادگران مردمی به آسیب دیدگان زلزله آذربایجان، هنوز شماری از این افراد در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برند.

از سوی دیگر حسین رونقی ملکی نیز که در دوران مرخصی زندان برای درمان بیماری کلیوی همراه با سایر امدادگران کمپ سرند دستگیر شده بود، بر اثر ضربه های وارده هنگام بازداشت دچار خونریزی داخلی شده است.

بنا بر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، حسین رونقی ملکی از لحظه بازداشت بر اثر ضربه وارده به کلیه ای که به تازگی عمل کرده بود، دچار خونریزی داخلی شدیدی شده است.

در این مدت وی چندین بار در نامه هایی وضعیت نامناسب خود را به دادستان و قاضی پرونده اش اعلام کرده است. نمونه ادرار خونی او نیز تحویل برخی از مسئولان ذی ربط در پرونده وی شده است.

مسئولان اداره اطلاعات تبریز نیز با وجود در دست داشتن پرونده پزشکی حسین رونقی، به دلیل کارشکنی هایی که از گذشته در پرونده وی به عمل آورده بودند، در تلاشند تا مانع آزادی حسین رونقی ملکی شوند.

شماری از امدادگران بازداشتی نیز که از فعالین اجتماعی و سیاسی بودند، چند روز پس از بازداشت از تبریز به تهران منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفته اند.

تا روز گذشته ١٠ نفر از بازداشت شدگان کمپ امدادی در زندان تبریز نگهداری می شدند و برای شماری از این افراد قرار وثیقه صادر شده است.

محمد ارجمندی راد، حمیدرضا مسیبیان، فرید روحانی، شایان وحدتی، واحد خلوصی، میلاد پناهی پور، محمدامین صالحی، علی محمدی، بهروز علوی و حسین رونقی ملکی اسامی افرادی است که در زندان تبریز نگهداری می شوند.

در اول شهریور امسال شمار زیادی از نیروهای امنیتی و انتظامی آذربایجان شرقی، با حمله به کمپ امدادی سرند، بیش از ٣٠ نفر از امدادگران به آسیب دیدگان زلزله آذربایجان را دستگیر کرده و به ستاد خبری شهر تبریز منتقل کردند.

شمار زیادی از این افراد تاکنون با قید وثیقه آزاد شده اند. نوید خانجانی از دیگر بازداشت شدگان کمپ امدادی سرند است که پس از انتقال وی به تهران از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

آدينه، 24 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-14 ساعت 12:09
خبر بعدی : پارلمان روسيه يک نماينده مخالف پوتين را اخراج کرد
خبر قبلی : مشاهده پدیده نورانی ناشناس در آسمان ایران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -