هزینه نوشت‌افزار دو دانش آموز، درآمد یكماه خانواده...

هزینه نوشت‌افزار دو دانش آموز، درآمد یك ماه خانواده كارگری را می‌بلعد

اختصاص یارانه و ارائه بن‌های خرید و برگزاری نمایشگاهای عرضه مستقیم نوشت‌افزار تولید داخل، هم به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه کمک می‌کند و هم چرخه تولید داخلی را به گردش می‌اندازد.
دبیر خانه کارگر ساوجبلاغ گفت: با توجه به وضعیت نامساعد واحدهای تولیدی كه گریبانگیر كارگران نیز شده است، در آستانه بازگشایی مدارس لازم است با اختصاص بن و توزیع نوشت‌افزار یارانه‌ای از كارگران حمایت شود.

کرمعلی سامانی‌پور در این زمینه به ایلنا گفت: با نزدیک شدن به ماه مهر و شروع فصل مدارس، تهیه نوشت‌افزار برای کارگرانی که با حداقل حقوق معاش خود را تامین می‌كنند بسیار دشوار است.

این فعال كارگری با بیان اینكه در پی افزایش قیمت ناگهانی، اكنون هزینه نوشت‌افزار ضروری برای یك دانش‌آموز در حدود 150 هزار تومان است، گفت: تهیه نوشت‌افزار برای خانواده‌های كارگری كه دو دانش آموز دارند تقریبا تمامی درآمد یك ماه آنان را می‌بلعد.

سامانی‌پور در ادامه واردات بی‌رویه، گرانی کاغذ و عدم حمایت دولت از این صنف را از عوامل گرانی این محصولات دانست وافزود: در این شرایط دولت باید وزارت بازرگانی را مکلف به حمایت از اقشار آسیب پذیر کند.

او اضافه کرد: اختصاص یارانه و ارائه بن‌های خرید (همچون گذشته) و برگزاری نمایشگاهای عرضه مستقیم نوشت‌افزار تولید داخل، هم به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه کمک می‌کند و هم چرخه تولید داخلی را به گردش می‌اندازد.

پنجشنبه، 23 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-13 ساعت 13:09
خبر بعدی : سالانه بیش از 10 هزار مورد ابتلا به سل در کشور
خبر قبلی : تبعید دو نوجوان بلوچ محکوم به اعدام


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -