دستور خامنه ای؛ تحریک مسلمانان علیه آمریکا

از سوی روحانیون و نهاد‌های جمهوری اسلامی آغاز شده است:
تحریک همه‌جانبه مسلمانان جهان علیه آمریکا

دیگربان: روحانیون٬ نظامیان٬ نهاد‌ها و سازمان‌های جمهوری اسلامی تلاش‌های گسترده‌ای برای تحریک مسلمانان به منظور حمله به سفارت‌خانه‌ها٬ مقام‌ها و مسئولان آمریکایی در سراسر جهان آغاز کرده‌اند.

این تلاش‌ها تنها ساعتی پس از اعلام مرگ سفیر آمریکا در لیبی از سوی گروهی از مهاجمان به کنسول‌گری این کشور در بنغازی آغاز شده و در ۲۴ ساعته گذشته به طور بی‌سابقه‌ای شدت گرفته است.

مراجع تقلید٬ نهاد‌های نظامی٬ محافل دانشجویی٬ سازمان‌های رسمی و فعالان سیاسی محافظه‌کار طی این مدت با صدور بیانیه‌ها و انجام سخنرانی‌هایی حملات تندی متوجه آمریکا کرده‌اند.

کاظم طباطبایی٬ امام جمعه زابل مسلمانان جهان را دعوت به «جهاد» برای نابودی «استکبار» کرده و سازمان بسیج مستضعفین هم از آنها خواسته از هیچ اقدام «مشروعی» علیه آمریکا دریغ نکنند.

حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم هم به آمریکا هشدار داده که در انتظار «اقدام شدید‌تر» مسلمانان باشد.

گروهی از دانشجویان بسیجی نیز روز پنجشنبه (۲۳ شهریور) مقابل سفارت سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا در ایران) تجمع کرده و شعار‌های تندی علیه مقام‌های ایالات متحده سر داده‌اند.

از مردم ایران نیز دعوت شده فردا (جمعه ۲۴ شهریور) پس از اقامه نماز جمعه٬ علیه آمریکا و فیلمی که گفته می‌شود به پیامبر اسلامی «توهین» کرده٬ دست به راهپیمایی بزنند.

مقام‌های جمهوری اسلامی با تحریک مسلمانان تلاش می‌کنند منافع آمریکا در جهان را به خطر انداخته و از این اعتراض‌ها و راهپیمایی‌ها بهره‌برداری‌های داخلی و خارجی کنند.

جمهوری اسلامی قصد دارد با چنین اقدامی خود را به عنوان یکی از کشور‌های صاحب نفوذ در جهان اسلام معرفی کرده و از این طریق قدرت چانه‌زنی خود در برنامه هسته‌ای‌اش را افزایش دهد.

پنجشنبه، 23 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-13 ساعت 12:09
خبر بعدی : سرما هم رسید؛ وضعیت بحرانی زلزله زدگان
خبر قبلی : مقام انگلیسی در بغداد: اسد محکوم به سقوط است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -