جزئیات حمله از پیش طراحی شده به کنسولگری آمریکا

رئیس جمهور آمریکا گفته است که عاملان کشته شدن سفیر این کشور در لیبی مجازات خواهند شد. همزمان وزارت دفاع آمریکا نیز از اعزام گروهی از نیروهای مبارزه با تروریسم از تفنگداران آمریکایی به لیبی و همچنین دو ناوشکن و هواپیماهای بدون ‌سرنشین برای ردیابی اسلامگرایان افراطی در این کشور خبر داد.

جزئیات حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

به گزارش خبرگزاری رویتر، مقامات لیبیایی در باره جزئیات حمله افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی گفتند، یک تیم هشت نفره از کماندوهای آمریکایی که چهارشنبه شب با هلیکوپتر برای نجات دیپلمات های محاصره شده این کشور به بنغازی اعزام شده بود، در کمین افراد مسلح گرفتار شدند که دو نفر از آنان در پی درگیری شدید با افراد مسلح کشته شدند.

بر پایه این گزارش، هنوز مقامات آمریکایی نمی دانند که چه گروهی و با چه ترتیبی در حمله به ساختمان کنسولگری و کمین گذاشتن برای کماندوهای آمریکایی نقش داشته است.

با این حال فرمانده لیبیایی نیروهای امنیتی این کشور که همراه تیم نجات اعزامی آمریکا بوده است معتقد است که حمله افراد مسلح به محل اختفای دیپلماتها که مطابق محاسبات نیروهای آمریکایی پناهگاه امنی محسوب می شده با مهارت تمام صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، خطای دیگر تیم نجات آمریکایی ها در محاسبه تعداد افرادی بود که از حمله نخست به سفارت جان سالم به در برده بودند.

این خطای اطلاعاتی که به گفته رویتر نوعی خطای ارتباطاتی بوده موجب شده است که تیم آمریکایی که برای نجات حدود نه نفر برنامه ریزی کرده بود، نتواند برای گریختن با سی و هفت نفر از خدمه باقی مانده کنسولگری اقدام کند و در نتیجه در تله افراد مسلح گرفتار آید.

به گفته فرمانده نیروهای لیبیایی که کماندوهای آمریکایی را همراهی می کردند، دیپلماتهای باقی مانده به محلی به ظاهر مخفی در یک ویلای متروکه منتقل شدند، اما ناگهان در بهت و حیرت کماندوهای ویژه آمریکایی هدف حمله خمپاره ای افراد مسلح قرار گرفته اند.

وی به خبرگزاری رویتر گفته که دقت افراد مسلح در هدف قرار دادن تیم کماندوهای آمریکایی با خمپاره از سطح توان نظامی مهاجمان بالاتر بوده است.

بنا بر این گزارش، یک کماندوی آمریکایی در کمین چهارشنبه شب در محل کنسولگری کشته می شود و کماندوی دیگر در گلوله باران ویلای محل اختفای دیپلماتها جان خود را از دست می دهد.


پنجشنبه، 23 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-13 ساعت 02:09
خبر بعدی : دیپلماتهای اخراجی رژیم باید فردا کانادا را ترک کنند
خبر قبلی : سعیدی: مردم با ولایت‌پذیری از گزند مصون خواهند ماند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -