اتم رژیم؛ توافق قدرتهای بزرگ در مورد تصویب قطعنامه جدید

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، منابع دیپلماتیک امروز از توافق قدرتهای بزرگ در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد تصویب قطعنامه تازه ای علیه برنامه های هسته ای رژیم تهران خبر دادند.

گروه پنج بعلاوه یک (آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) در پیش نویس قطعنامه خود از ادمه برنامه هسته ای رژیم تهران بویژه گسترش غنی سازی اورانیوم در تاسیسات زیرزمینی فردو در نزدیکی قم عمیقا ابراز نگرانی کرده است.

در این پیش نویس قطعنامه همچنين از رژيم تهران خواسته شده اجازه دهد بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی از مجتمع نظامی پارچين بازدید کنند.

این پیش نویس قطعنامه همین هفته به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی که در حال بررسی پرونده هسته ای رژیم تهران است، ارائه خواهد شد.

این در حالیست که روزنامه واشنگتن پست به نقل از ديپلماتها گزارش داد که آژانس بين المللی انرژی اتمی اطلاعات تازه ای در دست دارد که نشان می دهد رژيم تهران بر روی ساخت سلاح اتمی کار کرده است.


پیشرفت برای تولید سلاح اتمی؛ ارجاع به شورای امنيت

ديپلماتها به آسوشيتدپرس گفتند آژانس بين المللی انرژی اتمی اطلاعات مهمی دريافت کرده که نشان می دهد رژیم تهران در راستای رسيدن به توانايی برای ساخت بمب اتمی پيشرفت داشته است.

این خبرگزاری در گزارشی که سه شنبه ۲۱ شهريور، منتشر کرده، می نویسد، اين اطلاعات نشان می دهد که رژیم تهران از طريق مدل های کامپيوتری، قدرت تخریبی یک کلاهک هسته ای را محاسبه کرده است.

همزمان یک کارشناس آمریکايی در باره گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی گفته است، وظيفه آژانس آگاه ساختن شورای امنيت از خطری است که صلح را تهديد می کند.

به نوشته روزنامه يو اس ای تودی، ديويد آلبرايت، کارشناس امور اتمی و مدير مؤسسه علوم و امنيت بين الملل گفته، آژانس اتمی درباره برنامه هسته ای رژيم تهران، هرآنچه در توان داشته انجام داده و بايد خود را کنار بکشد تا موضوع به ارگان بالاتر (شورای امنیت) ارجاع داده شود.


آمريکا يکسال برای اقدام فرصت دارد

وزیر دفاع آمریکا امروز به یک شبکه تلویزیونی آمریکايی گفته است، اگر رژیم تهران تصميم به ساخت بمب اتمی بگيرد، آمريکا حدود يک سال برای اقدام فرصت خواهد داشت. ارتش آمريکا اگر چنين لحظه ای فرا برسد، آمادگی کامل دارد.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لئون پانه تا گفته در صورتی که رهبران حکومت ایران تصميم به ساخت بمب اتمی بگيرند، احتياج به مدت زمانی برای عملی کردن آن دارند.

وی اين مدت زمان را کمی بيشتر از يک سال برآورد کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت، زمانی که بدانیم آنها این تصمیم را گرفته اند، ما فکر می کنیم که این فرصت را خواهیم داشت دست به عمل لازم زده و برنامه را متوقف کنیم.

وی افزود، سازمان های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات خوبی در مورد برنامه هسته ای رژیم تهران دارند و آن را از نزدیک دنبال می کنند.

وزیر دفاع آمریکا گفت، نیروهای این کشور توانایی لازم برای جلوگیری از دستیابی رژیم تهران به بمب اتمی را دارند.

چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-12 ساعت 10:09
خبر بعدی : احضار روزنامه نگار مهابادی به دادگاه انقلاب
خبر قبلی : بیش از صد نفر در یک آتش سوزی در پاکستان کشته شدند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -