اتم رژیم؛ اوباما با نتانياهو ديدار نمی کند/سخنان پانتا

به گزارش خبرگزاری رویترز از اورشلیم، یک مسئول اسرائیلی سه شنبه شب اعلام کرد پس از اختلافی که بین آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته ای رژیم تهران به وجود آمد، کاخ سفید درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را برای دیدار در این ماه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا رد کرده است.

این مسئول اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود با اعلام این خبر افزود، معاونان نتانیاهو برگزاری دیدار وی را که این ماه به آمریکا سفر می کند درخواست کردند اما کاخ سفید آن را رد کرد و گفت به نظر می رسد امکان برگزاری این دیدار وجود ندارد. برنامه کاری رئیس جمهور (اوباما) اجازه چنین دیداری را نمی دهد.

نخست وزیر اسرائیل در روزهای اخیر از دولت اوباما خواسته بود که برای برنامه هسته ای رژیم تهران خط قرمز تعیین کند که این درخواست وی با مخالفت کاخ سفید مواجه شده است.

آمريکا يکسال برای اقدام فرصت دارد

وزیر دفاع آمریکا امروز به یک شبکه تلویزیونی آمریکايی گفته است، اگر رژیم تهران تصميم به ساخت بمب اتمی بگيرد، آمريکا حدود يک سال برای اقدام فرصت خواهد داشت. ارتش آمريکا اگر چنين لحظه ای فرا برسد، آمادگی کامل دارد.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لئون پانه تا گفته در صورتی که رهبران حکومت ایران تصميم به ساخت بمب اتمی بگيرند، احتياج به مدت زمانی برای عملی کردن آن دارند.

وی اين مدت زمان را کمی بيشتر از يک سال برآورد کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت، زمانی که بدانیم آنها این تصمیم را گرفته اند، ما فکر می کنیم که این فرصت را خواهیم داشت دست به عمل لازم زده و برنامه را متوقف کنیم.

وی افزود، سازمان های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات خوبی در مورد برنامه هسته ای رژیم تهران دارند و آن را از نزدیک دنبال می کنند.

وزیر دفاع آمریکا گفت، نیروهای این کشور توانایی لازم برای جلوگیری از دستیابی رژیم تهران به بمب اتمی را دارند.

سه شنبه، 21 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-11 ساعت 21:09
خبر بعدی : پرتاب کوکتل مولوتوف بسوی کنسولگری آمریکا در لیبی
خبر قبلی : رژیم تهران بجای سوریه به حل مسایل خود بپردازد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -