رژیم تهران بجای سوریه به حل مسایل خود بپردازد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز با اشاره به اجلاسی که در قاهره برای بررسی اوضاع سوریه تشکیل شده است، گفت، رژیم تهران بهتر است بجای حل مسائل سوریه، تعهدات بین المللی خود را اجرا کند.

به گزارش رادیو فرانسه، در حالیکه اولین اجلاس مصر، عربستان، ترکیه و جمهوری اسلامی درباره سوریه شب گذشته در قاهره به پایان رسید، امروز سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در گفتگو با خبرنگاران از رژیم تهران خواست که اگر می خواهد در تامین ثبات منطقه نقشی بعهده بگیرد، بهتر است ابتدا به وظایف دیگرش جامه عمل بپوشاند.

"فیلیپ لالیو" توضیح داد که رژیم تهران باید ماهیت واقعی برنامه اتمی اش را روشن کند، و سپس قطعنامه های شورای امنیت و نیز شورای حکام سازمان انرژی اتمی را بپذیرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه آنگاه به نقض حقوق بشر از سوی رژیم تهران اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی باید به نقض دائم و مکرر حقوق مردم در کشور نیز نقطه پایان بگذارد.

به گفتۀ سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، اگر رژیم تهران به تعهدات بین المللی اش عمل کند و در داخل نیز از نقض مکرر حقوق بشر دست بردارد، و سپس بخواهد در ثبات منطقه نیز نقشی بعهده گیرد به او خوش آمد خواهیم گفت.

. شب گذشته ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز نسبت به کارآئی این نشست چهار جانبه اظهار تردید کرد.

سه شنبه، 21 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-11 ساعت 21:09
خبر بعدی : اتم رژیم؛ اوباما با نتانياهو ديدار نمی کند/سخنان پانتا
خبر قبلی : گوشمالی مزدور بسيجی در منطقه سعادت آباد تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -