جنگ گرگها؛ اطلاعات تازه روزنامه‌ "ایران" علیه پورمحمدی

دیگربان: روزنامه «ایران» از مرگ مشاور مصطفی پورمحمدی دو روز پس از افشای نام وی در دادگاه پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی خبر داد و اطلاعات تازه‌ای درباره پرونده جنجالی ۲۱ میلیارد تومانی پورمحمدی منتشر کرد.

این روزنامه در شماره روز سه‌شنبه (۲۱ شهریور) خود٬ گزارشی از اقدامات٬ تصمیمات و روابط مصطفی پورمحمدی٬ رئیس کل سازمان بازرسی کل کشور منتشر کرده که در نوع خود کم‌سابقه است.

در این گزارش از مرگ مشاور مصطفی پورمحمدی به نام «مسعود. م» دو روز پس از افشای نام وی از سوی مه‌آفرید خسروی در دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی سخن به میان آمده است.

روزنامه «ایران» همچنین از این فرد به عنوان نماینده پورمحمدی برای واردات ماشین‌آلات راهسازی و برف‌روبی برای ستاد مدیریت بحران از شرکتی به نام «الف» در دبی نام برده است.

آن‌طور که این روزنامه نوشته است در جریان این واردات «تخلفات» و «سوءاستفاده»‌های صورت گرفته که «در صورت لزوم بزودی اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه منتشر خواهد» شد.

روزنامه دولت در بخش دیگری از گزارش خود از فردی به نام «کاووس. ی» سخن به میان آورده که پورمحمدی در زمانی که وزیر کشور بود چکی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای واردات ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از چین بدون «اخذ هرگونه ضمانتی» در اختیار وی گذاشته است.

روزنامه «ایران» اضافه کرده که این چک به اصرار پورمحمدی به این عضو «اخراجی یکی از وزارتخانه‌های حساس کشور» داده شده و تاکنون «نه اتوبوسی از چین وارد شده و نه پول به بیت‌المال بازگشته است.»

این روزنامه همچنین آورده که «متاسفانه علی رغم پیگیری‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکنون پاسخی از سوی رئیس کنونی سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص داده نشده است.»

روزنامه «ایران» در بخش دیگری از گزارش خود نوشته که پورمحمدی در زمانی که وزیر کشور بود «خارج از ضابطه» ۱۰ میلیارد تومان به تعاونی مسکن کارکنان وزارت کشور پرداخته که «مبلغ غیرقانونی پرداخت شده تاکنون به رغم پیگیری‌ها و شکایات وزارت کشور، بازگردانده نشده و پرونده آن در محاکم قضایی مفتوح است.»

این روزنامه در پایان گزارش خود به برخی دیگر از «تخلفات» مصطفی پورمحمدی در دوران مسئولیتش در وزارت کشور پرداخته و نوشته که در صورت لزوم جزئیات آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

محمدرضا رحیمی٬ معاون محمود احمدی‌نژاد ۱۹ شهریور بدون آنکه نامی از پورمحمدی ببرد٬ اعلام کرد وی ۲۱ میلیارد‌ تومان از وزارتخانه‌ای {وزارت کشور} به طور غیرقانونی خارج کرده و تاکنون آن را بازنگردانده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز یک روز بعد در واکنش به این اظهارات گفت که این مبلغ را به عنوان وام در اختیار سه هزار کارمند وزارت کشور قرار داده است.

مصطفی پورمحمدی از ماه‌ها قبل فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است و به نظر می‌رسد تیم احمدی‌نژاد با این افشاگری تلاش‌ها برای حذف این نامزد احتمالی ریاست جمهوری را آغاز کرده است.

پیش‌بینی می‌شود تیم احمدی‌نژاد اسناد و مدارکی که سال‌هاست از آن سخن می‌گوید را در ماه‌های آینده علیه دیگر نامزد‌های ریاست جمهوری منتشر کند تا نامزد مورد نظرش پیروز نهایی انتخابات آتی ریاست جمهوری شود.

مصطفی پورمحمدی ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ از سوی محمود احمدی‌نژاد برای تصدی وزارت کشور به مجلس معرفی و در اردیبهشت ۱۳۸۷ از این مقام برکنار شد.

سه شنبه، 21 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-11 ساعت 12:09
خبر بعدی : خانواده شریعتمداری (حسین بازجو) در خارج اقامت دارند
خبر قبلی : درگیری با نیروی انتظامی در نظام آباد برای لغو اعدام


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -