درگیری با نیروی انتظامی در نظام آباد برای لغو اعدام

گزارش خبرنگار ما از تهران: سپیده دم امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریور صادق مرادي که رسانه های حکومتی به وی لقب «عقرب سیاه» داده بودند به جرم آزار و اذیت تعدادی از زنان جوان در خیابان نظام آباد تهران اعدام شد. این فرد چهار سال قبل به جرم تلاش برای ربودن یک زن در جنوب تهران دستگیر شد و اواخر سال 89 محاکمه شد. وی گرچه ابتدا به اعدام محكوم شد اما پس از اعتراض، اين حكم در ديوان عالي كشور رد شد.

پس از رسيدگي به اين پرونده در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران، اين شعبه حكمي مبني بر تبرئه عقرب سیاه صادر كرد و اين حكم كه واكنش‌هاي زيادي از جمله از سوي برخي نمايندگان مجلس را در پي داشت پس از رسيدگي در ديوان عالي كشور نقض و پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد.

اين شعبه در آخرين مرحله رسيدگي به اتهامات صادق مرادي، وي را به اعدام محكوم كرد و چهارم مرداد سال جاري نيز ديوان عالي كشور با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: «دادنامه صادره از شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران علیه صادق مرادي معروف به عقرب سیاه که مرتکب چندین فقره عمل شنیع زنای به عنف و اکراه نسبت به شکات شده، در دیوان عالی کشور رسیدگی و با توجه به انطباق رای صادره با موازین شرعی و قانونی، تایید و ابرام شد. همچنین پرونده جهت جری تشریفات قانونی به مراجع ذی‌ربط ارسال شد.»

از ساعت چهار صبح حدود 200 نفر در محوطه اجراي حكم حضور داشتند كه بر تعداد آنان افزوده مي‌شد. بیش از 100 پلیس ضد شورش در خیابان‌های منتهی به محل اعدام مستقر شدند و اعدامی تحت تدابير شدید امنیتی به محل آورده شد. اعتراضات مردم آنقدر بالاگرفت که به درگیری با پلیس ضد شورش انجامید اما با سرکوب شدید و بازداشت تعدادی از مخالفان اعدام رو به رو شد.

سه شنبه، 21 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-11 ساعت 12:09
خبر بعدی : جنگ گرگها؛ اطلاعات تازه روزنامه‌ "ایران" علیه پورمحمدی
خبر قبلی : اکران فیلم ضد حکومت اسلامی گلشیفته در آمریکا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -