روزانه بیش از 2 میلیون حمله اینترنتی مهار می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امنیت فضای تبادل اطلاعات را مهمترین دغدغه دانست و گفت: ما روزانه بیش از دو میلیون حمله اینترنتی در درگاه ورودی کشور را مهار می‌کنیم.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، رضا تقی‌پور ظهر امروز در افتتاحیه شبکه مترواترنت استان کرمان به عنوان شبکه نمونه دولت الکترونیک در کشور اظهار داشت: امروز در عصر انفجار اطلاعات و دانایی قرار داریم و مدیریت دانش موضوع اصلی در جوامع بشری است.

وی با اشاره به توطعه های دشمنان علیه کشورمان افزود: همه دنیا امروزه به پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده اند، همین مسئله باعث شده با ما به عداوت و دشمنی برخیزند، اما خوشبختانه با همه این عداوت ها روز به روز انقلاب عزتمندتر می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پتانسیل ها و استعدادهای بالقوه کشور تصریح کرد: ما باید همگام با تکنولوژی پیش برویم.

تقی پور با اشاره به تحریم های دشمنان گفت: با وجود همه تحریم ها و فشارها نه تنها تضعیف نشده ایم، بلکه با خلاقیت و نوآوری های جوانان و دانشمندان خود پیشرفت های فراوانی داشته ایم.

وی با بیان اینکه امنیت فضای تبادل اطلاعات مهمترین دغدغه است، افزود: ما روزانه بیش از دو میلیون حمله اینترنتی در درگاه ورودی کشور را مهار می کنیم و در کشور در فضای تبادل اطلاعات از سطح بالایی از امنیت برخوردار هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح شبکه مترواترنت در کرمان گفت: خدمات گسترده ای در حوزه تجارت، اقتصاد، بانکداری و اجتماعی به صورت الکترونیکی ارائه می شود و نهادسازی برای توسعه خدمات الکترونیکی در حال حاضر در اولویت برنامه های دولت است.

تقی پور افزود: در حال حاضر در کل کشور 1400 خدمت الکترونیکی عرضه می شود و توسعه خدمات الکترونیکی شعار عدالت محوری و عدالت گستری دولت را محقق می سازد.

وی با بیان اینکه افتتاح شبکه مترواترنت در استان کرمان این استان را در حوزه فناوری اطلاعات در رده بالایی در کشور قرار خواهد داد، گفت: در حال حاضر 400 خدمت الکترونیکی در کرمان ارائه می شود که باید به صورت هفتگی و ماهانه آمار این خدمات افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل اصلی در این زمینه این است که آن گونه که باید به خدمات الکترونیکی اعتماد نداریم، در صورتی که این امر باید به صورت یک مطالبه عمومی پیگیری شود.

سه شنبه، 21 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-11 ساعت 11:09
خبر بعدی : بی ‌خبری از وضعیت دو فعال اجتماعی
خبر قبلی : مجلس به پرچم جمهوری اسلامی رای نداد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -