بازتولید ادبیات بازجو‌ها توسط سایت‌های محافظه‌کار

دیگربان: گروهی از سایت محافظه‌کار و نزدیک به محافل امنیتی در اقدامی کم‌سابقه با ادبیاتی مشابه بازجو‌ها در زندان‌های ایران به خانواده ندا آقاسلطان حمله کرده و این خانواده را با الفاظی زشت مورد خطاب قرار دادند.

حملات این سایت‌ها و ادبیات به کار رفته در مطالبی که طی روز‌های اخیر علیه خانواده ندا آقاسلطان منتشر شده به میزانی تند و دور از شئونات اخلاقی بوده که با اعتراض مخاطبان این سایت‌ها نیز مواجه شده است.

سایت‌های محافظه‌کار علت حملات خود به این خانواده را «توهین» هدی آقاسلطان به حسن تهرانی مقدم در شبکه اجتماعی فیس‌بوک عنوان کرده و از قوه قضائیه خواسته‌اند با وی برخورد کند.

سایت «مشرق‌نیوز» که گروهی از نیرو‌های اخراجی خبرگزاری فارس آن را اداره می‌کنند و رابطه نزدیک با بخش‌هایی از سپاه دارد در روز‌های اخیر مطالب تندی علیه خانواده آقاسلطان منتشر کرده است.

برخی مخاطبان این سایت محافظه‌کار نیز ضمن موافقت با این نحوه برخورد با خانواده آقاسلطان از ادبیاتی برخلاف شئونات انسانی استفاده کرده‌اند که طی سال‌های اخیر این نوع برخورد‌ها در فضای عمومی کم‌سابقه بوده است.

از این نوع ادبیات بنابر اعلام گروهی از فعالان سیاسی‌ـ‌مدنی و رسانه‌ای زندانی در ایران٬ تنها در بازجویی‌ها و برخورد‌های خشونت‌بار نیرو‌های بسیج٬ سپاه و پلیس با معترضان استفاده می‌شود.

این نوع ادبیات سال‌هاست در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای برخورد با فعالان سیاسی‌ـ‌مدنی و رسانه‌ای بازداشت شده به کار گرفته می‌شود و تقریبا برای نخستین‌بار است که چنین ادبیاتی به طور عمومی علنی می‌شود.

سایت «رجا‌نیوز» دیگر سایت محافظه‌کار نیز با تهیه و انتشار فیلمی علیه هدی آقاسلطان و خانواده وی٬ حملات تندی متوجه این خانواده کرده که ادبیات به کار رفته در این فیلم در نوع خود بی‌سابقه است.

سایت محافظه‌کار «صراط‌نیوز» که به حسین شریعتمداری نزدیک است روز ۱۲ شهریور گزارشی علیه خانواده ندا آقاسلطان منتشر کرده و مواضع این خانواده را طی سه سال گذشته به باد انتقاد گرفت است.

این حملات علیه خانواده آقاسلطان در شرایطی ادامه دارد که هدی آقاسلطان اعلام کرده است در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک مطلبی درباره حسن تهرانی‌مقدم منتشر نکرده است.

سه شنبه، 21 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-11 ساعت 02:09
خبر بعدی : آیا این «آخرین رئیس جمهوری» است؟
خبر قبلی : احمدی نژاد برای چه می ترسد؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -