احتمال اخراج مخالف سرسخت پوتين از پارلمان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، گنادی گودکف عضو با نفوذ پارلمان روسیه و یکی از سرسخت ترین مخالفان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور روز شنبه گفت دادستان روسیه رسما از نمایندگان پارلمان خواسته است او را از پارلمان اخراج کنند.

گودکف از حزب چپگرای «روسیه عادل» گفت نسخه ای از نامه ای را که دفتر دادستان کل بین فراکسیون های پارلمانی هوادار کرملین پخش کرده است در اختیار دارد که در آن رای گیری برای اخراج وی از پارلمان درخواست شده است.

این اظهارات همزمان با گسترش تحقیقات درباره فعالیت های گودکف صورت می گیرد. وی رهبری اعتراضات تاریخی برضد حکومت پوتین را بر عهده
داشته است.

گودکف گفت در نامه دادستان، اعضای پارلمان تشویق شده اند به طور جدی درباره پایان دادن به امتیازات گودکف به عنوان نماینده پارلمان فکر کنند. تاکنون دادستانی روسیه به این ادعا واکنش نشان نداده است.

محققان روس از چند هفته پیش در حال بررسی یک معامله املاک در بلغارستان هستند که گودکف اعتراف کرده در آن مشارکت داشته است. طرف های این معامله به کلاهبرداری متهم شده اند ولی گودکف می گوید زمانی که در سال 2001 وارد پارلمان روسیه شده خود را از این معامله کنار کشیده و بنابراین قانون را نقض نکرده است. محققان همچنین درباره ثروت همسر گودکف تحقیق می کنند.

در صورت اخراج گودکف از پارلمان روسیه، پارلمان از دست یکی از سرسخت ترین دشمنان پوتین خلاص خواهد شد.


یکشنبه، 12 شهریور ماه 1391 برابر با 2012-09-02 ساعت 03:09
خبر بعدی : دلیل تعطیلی فرودگاه فسا این است که مسافرندارد
خبر قبلی : ترور یک مقام ارتش رژیم سوریه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -