اسرائیل؛ تشبیه مقامات رژیم به وزیر خشایارشاه

رادیو فرانسه: یکی از رهبران مذهبی اسرائیل، مقام های جمهوری اسلامی ایران را در زمینه دشمنی با اسرائیلی ها، به «هامان» وزیر خشایارشاه، پادشاه هخامنشی تشبیه کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اسرائیل، یکی از همکاران نزدیک خود را برای جلب حمایت خاخام «عوادیا یوسف» در زمینه حمله اسرائیل به ایران، نزد این رهبر معنوی حزب ارتدوکس افراطی «شاس» فرستاده است.

«یعکوف آمیدرور»، دبیر شورای امنیت ملی اسرائیل روز جمعه گذشته به محل اقامت خاخام یوسف در بیت‌المقدس رفت و با وی درباره موضوع ایران گفت و گو کرد.

تا کنون، این رهبر مذهبی اسرائیل به وزرای حزب شاس گفته که با حمله احتمالی این کشور علیه ایران بدون هماهنگی قبلی با آمریکا مخالفت کنند.

به اعتقاد برخی از ناظران، اکثریت این کابینه و همچنین شورای امنیت ملی در زمینه حمله به ایران با آقای نتانیاهو و اهود باراک، وزیر دفاع موافق نیستند.

چند وزیر کابینه اسرائیل از حزب شاس هستند و در موقعیت کنونی نظر این حزب درباره جنگ احتمالی ایران بسیار اهمیت دارد.

بر اساس اعلام رادیو ارتش اسرائیل، به نظر می رسد خاخام یوسف بعد از دیدارش با آقای آمیدرور از «قاطعیت» مواضعش کاسته شده است.

این رادیو بخشی از سخنان مذهبی وی را که شنبه شب ایراد شده پخش کرد که در آن خاخام یوسف رهبران ایران را به «هامان»، وزیر خشایارشاه، تشبیه کرد که دشمن بنی اسرائیل بود.

وی گفت: «ما در خطر هستیم. هیچ کس جز پدرمان که در بهشت است حامی ما نیست.»

سه شنبه، 31 مرداد ماه 1391 برابر با 2012-08-21 ساعت 13:08
خبر بعدی : درگیری در زندانی در ونزوئلا؛ ۲۵ تفر کشته
خبر قبلی : ازدواج 42 هزار کودک 10 تا 14 ساله در کشور


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -