هشدار اوباما به اسد: سلاح شیمیايی خط قرمز ماست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز شدیدا به رژیم بشار اسد در مورد استفاده احتمالی از سلاحهای شیمیايی هشدار داد و گفت، این مسئله خط قرمز ماست.

رئیس جمهور آمریکا که در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید سخن می گفت، در پاسخ به سئوالی در باره استفاده احتمالی رژیم اسد از سلاح شیمیايی، با لحنی هشدارآمیز اظهار داشت، این موضوع برای ما یک عمل خصمانه و یک خط قرمز تلقی می شود.

پرزیدنت اوباما افزود، وجود این سلاحها که رژیم اسد رسما اعلام کرده مقدار زیادی از آن را در اختیار دارد، تنها به رژیم سوریه مربوط نمی شود، بلکه متحدان نزدیک ما در منطقه را نیز نگران ساخته است.

رئیس جمهور آمریکا گفت، ما نمی توانیم قبول کنیم که سلاحهای شیمیايی و بیولوژیکی سوریه بدست گروههای تروریستی بیفتد.

پیش تر برخی مقامات اسرائیلی از انتقال سلاحهای شیمیايی رژیم سوریه به مناطق تحت کنترل حزب الله در لبنان ابراز نگرانی کرده بودند.

پرزیدنت اوباما گفت، ما این موضوع را به دقت تحت نظر داریم و صراحتا به رژیم اسد و متحدانش در منطقه اعلام کردیم که این مسئله خط قرمز ماست.

رئیس جمهور آمریکا افزود، من تاکنون دستوری برای مداخله نظامی در سوریه نداده ام، اما اگر معلوم شود که سلاحهای شیمیايی سوریه به جای دیگری منتقل شده یا مورد استفاده قرار گرفته است، در آن صورت تصمیم دیگری خواهم گرفت.

دوشنبه، 30 مرداد ماه 1391 برابر با 2012-08-20 ساعت 21:08
خبر بعدی : آمریکا 150 میلیون دلار دارايی حزب الله را ضبط کرد
خبر قبلی : انفجار بمب در جنوب شرقی ترکيه؛ دهها کشته و زخمی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -