اقتصاد مقاومتی، مبارزه با نظام سلطه است

صدا و سیمای رژیم: یک اقتصاددان تاکید کرد: دشمن با ابزار تحریم و چالش سازی در راهکارهای متعارف اقتصاد بین المللی تلاش می کند کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کند و اقتصا مقاومتی هم مبارزه با نظام سلطه است.
دکتر سمیعی نسب در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: دشمن از ابزار سختی استفاده کرده است تا به هدف نرم خود که ناامید کردن مردم از نظام است ، برسد و ما هم با اقتصاد مقاومتی می توانیم با این توطئه ها مقابله کنیم ، همان طور که در 30 سال اخیر موفق بودیم.
وی افزود: به تدبیر اقتصادی هوشمند نیاز داریم تا با سازوکار های منطقی شاخص های اقتصادی خود را بهبود بخشیم.
سمعیی نسب یکی از الزامات این مدل اقتصادی را مردم محور کردن اقتصاد در عرصه های تولید و توزیع و مصرف و تصمیم سازی دانست و گفت: باید اقتصاد متعلق به 75 میلیون نفر جمعیت را مستقر کنیم.
وی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را نیز مهم دانست و گفت: البته جوهره این سیاست ها ، عمیق تر از واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی است.
سمیعی نسب بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت : رسانه های گروهی به ویژه رسانه ملی در این زمینه وظایف مهمی دارند.
این اقتصاددان گفت: دولت هم باید کارآمدی تلاش ها و کارآیی تخصیص منابع را بیش از پیش تقویت کند.
وی رهایی از تکیه بر درآمدهای نفتی را در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر دانست و گفت: توسعه صنایع دانش بنیان مهم است و باید نقشه راه اقتصاد مقاومتی تهیه و اجرایی شود.



سه شنبه، 24 مرداد ماه 1391 برابر با 2012-08-14 ساعت 10:08
خبر بعدی : وقاحت مافوق تصور؛ آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده
خبر قبلی : زلزله؛ یاوه گويی های نماینده مزدور رژیم در ارومیه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -