لغو عضویت سوریه/آمریکا: هیچ گزینه ای منتفی نیست

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جده، وزیران امور خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی درباره تعلیق عضویت رژیم سوریه در این سازمان به توافق رسیدند.

این موضوع در نشست روز چهارشنبه سران سازمان همکاری اسلامی در مکه نهايی خواهد شد.

این در حالیست که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در نشست دوشنبه شب جده با تعلیق عضویت رژیم سوریه در این سازمان مخالفت کرد.

اما یک منبع دیپلماتیک در جده اعلام کرد که عضویت رژیم سوریه در سازمان کشورهای همکاری اسلامی به دلیل سرکوب اعتراضات مردمی در این کشور تعلیق خواهد شد.


آمریکا: هیچ گزینه ای منتفی نیست

در همین حال ایالات متحده اعلام کرد که هیچ گزینه ای را در مورد رژیم بشار اسد برای وادار کردن او به کناره گیری از قدرت منتفی نمی داند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت، پرزیدنت اوباما و مشاورانش در مورد سوریه همه گزینه ها را بررسی خواهند کرد و هیچ گزینه ای را کنار نخواهد گذاشت.

خبرگزاری فرانسه نوشت، این اظهارات در حالی بیان می شود که در روزهای اخیر بحث ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه بطور جدی مطرح شده است.

در جریان سفر روز شنبه وزیر خارجه آمریکا به ترکیه اعلام شد که واشنگتن و آنکارا در حال بررسی تمام اقدامات علیه رژیم سوریه از جمله ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور هستند.

سه شنبه، 24 مرداد ماه 1391 برابر با 2012-08-14 ساعت 03:08
خبر بعدی : تعطیلی 13 سینما در آذربایجان غربی / قطعی آب
خبر قبلی : ایرانِ زلزله خیز؛ خانه ایمن حق مسلم ماست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -