کاش هیات تجاری سران هم می ‌آمد

مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگاني ايران

شرق: در كشوري مثل ايران كه سيستم متمركزي دارد زماني كه تهران تعطيل شود، ساير استان‌ها نيز به تبعيت از تهران كار را تعطيل مي‌كنند. اين استان‌ها در حالت خوشبينانه اگر نخواهند اين پنج روز را تعطيل باشند كار را نيمه‌تعطيل خواهند كرد كه اين نيز آهنگ فعاليت و كسب كار را كند مي‌كند. در اين حالت ميزان خسارت وارده به اقتصاد كشور قابل ارزيابي نيست زيرا ميزان خسارت از فعاليتي به فعاليت ديگر متفاوت است. اما در كل با هر روز تعطيلي، اقتصاد كشور متضرر مي‌شود.
اما حالا كه دولت تصميم دارد تهران را پنج روز تعطيل كند ما به عنوان بخش خصوصي به خاطر منافع ملي موافقيم اما انتظار داريم دولت در چنين مواقعي، بخش بازرگاني و صنعتي كشورها را نيز به همراه هيات ميهمان دعوت كند تا بخش خصوصي طي گفت‌وگويي هرچند كوتاه با اين بخش استفاده لازم را از اين تعطيلات ببرد. در صورتي كه اين پيشنهاد محقق شود، شايد بتوان طي اين مذاكرات زيان اقتصادي چنين تعطيلاتي را تا حدودي جبران كرد.
البته شايد تحليل دولت اين باشد كه بخش خصوصي مي‌تواند به فعاليت خود ادامه دهد اما با محدوديت تردد در شهر عملا امكان كار و فعاليت از بنگاه‌هاي خصوصي سلب خواهد شد؛ حتي اگر بانك‌ها، گمرك و ساير ارگان‌ها هم تعطيل نباشند باز هم امكان كار نخواهد بود و همان بهتر كه همه از اين تعطيلات استفاده كنند.

یکشنبه، 22 مرداد ماه 1391 برابر با 2012-08-12 ساعت 12:08
خبر بعدی : مرمت یک ارگ خشتی ساسانی با آجر
خبر قبلی : تعطیلی مهدهای کودک در زمان اجلاس غیرمتعهدها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -