دلار اوج گرفت؛ این بار ۲۰۲۰ تومان

صدای آمریکا: بر اساس گزارش منابع خبری در ايران ، قيمت دلار بار ديگر از مرز دو هزار تومان گذشت و به ۲۰۲۰ تومان رسید. قيمت سکه نيز به رقم ۷۵۰ هزار تومان رسيده است.

خبرگزاری مهر روز پنجشنبه، ۱۲ مرداد، نوشت قيمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح قديم در روز پنجشنبه، دوازدهم مردادماه، به ۷۴۸ هزار تومان و هر دلار نيز در بازار آزاد به دو هزار و بیست تومان رسيده است.

قيمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح جديد نيز ۷۴۵ هزار تومان معامله شده است.

بر اساس اين گزارش، هر يورو نيز در بازار تهران دو هزار و ۴۷۶ تومان به فروش می رسد. هر پوند انگليس نيز در روز پنجشنبه سه هزار و ۱۵۶ تومان معامله شده است.

در روزهای اخیر قيمت دلار به طور مرتب در حال افزایش بوده است که به نظر می رسد واکنش به بخشنامه هفته جاری بانک مرکزی ايران باشد. این بانک در بخشنامه خود به طور رسمی تایید کرد که ارز مسافرتی حذف شده و رقم ارز زيارتی نیز از ۴۰۰ دلار برای هر زائر به ۲۰۰ دلار کاهش یافته است.

محمود بهمنی، رييس بانک مرکزی ايران، روز چهارشنبه به خبرگزاری فارس گفت که حذف ارز مسافرتی باعث صرفه جويی «پنج ميليارد دلاری» خواهد شد.

تشديد تحريم ها علیه ایران که با هدف وادار کردن تهران به دست کشیدن از برنامه هسته ای خود صورت گرفته است باعث کمبود برخی کالاها، افزایش شدید مواد غذایی، کاهش درآمدهای نفتی ايران و سهميه بندی ارزی شده است.

آدينه، 13 مرداد ماه 1391 برابر با 2012-08-03 ساعت 00:08
خبر بعدی : مسئولان قوه مجریه از قانون تبعیت کنند
خبر قبلی : پایان پاکسازی پارچین/ادامه بازی مذاکرات/احتمال حمله


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -