اخراج دانشجویان به اتهام “بدحجابی”

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از اخراج چند دانشجو به اتهام بدحجابی خبر داد و گفت که برخوردها با آنچه که او بد حجابی می نامید در سال تحصیلی آینده تشدید خواهد شد.
رضا سيف، معاون فرهنگي دانشگاه تهران در گفت و گو با "خبرگزاری دانشجو" وابسته به بسیج دانشجویی گفت: درصدی از دانشجویان را داریم که مانکن هستند. ما این وضعیت را از بین ۵۰۰۰ دانشجو، یک درصد می دانیم؛ یعنی می شود ۳۵۰ نفر که در چند دانشکده پخش هستند. ما در حال برخورد با این یک درصد هستیم، زمانی که من معاون فرهنگی شدم، وضعیت برخی دانشکده ها بحرانی بود. مثل دانشکده های هنر، علوم اجتماعی و مدیریت، به همین خاطر در این دانشکده ها دو خانم کارشناس محجبه گذاشتیم که با افراد بدحجاب برخورد می کنند.
سیف افزود: برخوردهای ما با دختران به صورت تذکر است. به یک خانم بدحجاب تا پنج مرتبه تذکر می دهیم، بعد از پنج مرتبه خانواده را دعوت می کنیم و مشاوران امین نهاد رهبری با آنها صحبت می کنند. از خانواده می خواهیم تلاش کنند تا مشکل حل شود. اگر به بار بعدی رسید، او را به کمیته انضباطی دعوت می کنیم. اگر دیدیم اوضاع خیلی خراب است، می توانیم دانشجو را اخراج کنیم. بعضاً نیز این کار را کرده ایم. بسیاری را به صورت موقت محروم از تحصیل کردیم و بسیاری را نیز برای اخراج دائم پیشنهاد دادیم. یعنی ما از ارزش های اسلامی و ملی کوتاه نمی آییم.
وی برخی دانشکده ها مانند دانشکده هنر را "مناطق مانکن خیز" نامید.

یکشنبه، 18 تیر ماه 1391 برابر با 2012-07-08 ساعت 23:07
خبر بعدی : شش نظامی آمریکايی در شرق افغانستان کشته شدند
خبر قبلی : بازداشت یک فعال سایبری در خراسان جنوبی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -