دستکاری نرخ ارز پیامدهای تورمی دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدال ، گفت: در برنامه پنجم و سند بالا دستی آمده است که نظام ارزی ما یک نظام ارزی شناور مدیریت شده است و نرخ واحد تک نرخی را باید داشته باشد .

جعفر قادری درادامه به شرایط کنونی کشور و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: الان در شرایطی هستیم که رسیدن به نظام ارزی تک نرخی، با مسائل و مشکلات عدیده ای مواجه است ؛ بخشی از التهابی که در بازار وجود دارد تقاضای کاذب است و نتیجه انتظارات بازار در زمینه تحریم ها و محدودیت هایی که در خارج کشور وجود دارد نیز بر این التهابات کاذب افزوده است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش عمده ای از خریدارنی که برای ارز وارد می شوند ، تقاضای غیر واقعی دارند و ارز را به عنوان یک امکان برای قدرت خرید خود استفاده می کند و برای پاسخگویی به نیاز های مبادلاتی و واقعی تقاضا نمی کنند .

وی گفت: اگر بانک مرکزی نرخ ارز را در یک دامنه پایین تعیین کند نمی تواند پاسخگوی انتظارات رو به رشد بازار باشد و اگر در سطح بالا تعیین کند ، به خاطر مشکلاتی که ایجاد می شود ، خیلی به مصلحت نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: تعیین برنامه برای ارز باید کاملا کارشناسی صورت بگیرد ، هرگونه دستکاری نرخ ارز می تواند پیامدهای تورمی داشته باشد؛ در شرایط فعلی شاید نتوانیم یک نرخ ثابت داشته باشیم و تعیین آن کار آسان و راحتی نیست و نمی توان نرخ ثابتی در این اوضاع اقتصادی تعیین کرد.

یکشنبه، 18 تیر ماه 1391 برابر با 2012-07-08 ساعت 01:07
خبر بعدی : افراد سودجو بی‌رحمانه از گرانی‌ها سود می‌جویند
خبر قبلی : مرگ‌ روزانه سه نفر به‌ دلیل غرق ‌شدگی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -