حضور مردم در انتخابات ليبی چشمگير توصیف شد

گزارشگر کانال 3 تلویزیون فرانسه شنبه شب در گزارشی از طرابلس گفت، حضور مردم در انتخابات لیبی چشمگیر بود. بویژه حضور زنان جوان در کار تدارک انتخابات، همه ناظران را متعجب ساخت.

مردم لیبی در انتخاباتی تاریخی روز شنبه به پای صندوق های رای رفتند. در این انتخابات که از آن به عنوان نخستین انتخابات آزاد در شصت سال گذشته یاد می شود، دویست عضو مجلس موسسان برگزیده می شوند. وظیفه اصلی این مجلس انتخاب نخست وزیر و اعضای کابینه دولت است.

همزمان با آغاز رای گیری، ناآرامی هایی نیز از شهرهای مختلف گزارش شده است که از آن جمله می توان به تخریت شماری از پوسترهای تبلیغاتی برخی نامزدها در طرابلس و حمله به یک هلیکوپتر حامل صندوق های رای گیری اشاره کرد.

ساکنان شهرهای شرقی لیبی از جمله بنغازی که آغازگر اعتراضات علیه رژیم قذافی بودند، از نحوه تقسیم کرسی های مجلس راضی نیستند.

شورای ملی انتقالی که قرار است قدرت را بزودی به دولت منتخب واگذار کند، از دویست کرسی مجلس موسسان، شصت کرسی را به شرق و یکصد کرسی را به شهرهای غربی اختصاص داده است. سهم جنوب لیبی نیز چهل کرسی است.

گزارشگر فرانسوی از طرابلس گفت، در پایتخت لیبی که حدود یک سوم جمعیت کشور در آن سکونت دارند، اوضاع تقریبا آرام بود و می توان گفت شهروندان لیبیايی با برگزاری انتخابات امروز، ناظران را متعجب ساختند.



شنبه، 17 تیر ماه 1391 برابر با 2012-07-07 ساعت 19:07
خبر بعدی : نگرانی از وضع روحانی دربند پس از حمله قلبی در اوین
خبر قبلی : اعتراف پسر آخوند جنتی به انزوای مرگبار رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -