اخبار ضد و نقیض درباره درگذشت امام جمعه دلقک ارومیه

عصرایران - اخبار و ضد و نقیض درباره فوت حجه الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه در حالی در شمال غرب کشور منتشر می شود که یکی از اعضای خانواده وی ،در گفت و گو با خبرنگار ما در ارومیه از سلامتی وی خبر می دهد.

این در حالی است که در محافل سیاسی شایع شده که حسنی بعد از مداوای ناموفق در تبریز ، از دنیا رفته و مسوولان شهر به علت مقارن بودن این واقعه با نیمه شعبان ، اعلام خبر را به بعد از این عید موکول کرده اند.

از بين ائمه جمعه شهرستان‌هاي مختلف ايران، قطعا هيچ‌كس به اندازه «غلامرضا حسني» شناخته شده نيست. حسني، نه در اروميه و آذربايجان كه در كل ايران، چهره‌اي مشهور است و حتي در خارج از مرزها، آنان كه مسايل ايران را پيگيري مي‌كنند به كرات از او شنيده‌اند.

هرچند كه تصور مي‌رود، شهرت حسني به بعد از انتخابات دوم خرداد و انتشار روزنامه «صبح امروز» (كه شنبه‌ها سخنان روز گذشته حسني را چاپ مي‌كرد) برمي‌گردد، لكن او در همان سال‌هاي اوليه انقلاب نيز در ميان بسياري از مردم كشورمان چهره‌اي نام آشنا بود. او در اوايل انقلاب به ديدار امام خميني در تهران رفت و به رغم مخالفت محافظان، اسلحه‌اش را به آنان تحويل نداد و در حالي كه كلاشينكوف در دست داشت و حمايل‌هايش پر از فشنگ بود، به نزد امام‌ خميني رفت و با ايشان ديدار كرد. عكس اين ديدار و جمله امام درباره وي كه «همه بايد مثل آقاي حسني مسلح باشند» به زودي به سراسر كشور رفت و او را به مردم شناساند.

آدينه، 16 تیر ماه 1391 برابر با 2012-07-06 ساعت 01:07
خبر بعدی : اذان ‌گویی سرلشکر فیروزآبادی هنگام سخنرانی
خبر قبلی : اطلاعیه مراسم راهپیمايی 18 تیر در تورنتوی کانادا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -