اعتصاب غذای روحانی منتقد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - آرش هنرور شجایی روحانی منتقد صبح امروز پس از پایان مرخصی درمانی به زندان اوین بازگشت و دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد صادق (آرش) هنرور شجاعی خویی روحانی منتقد که در تاریخ ۲۰ خرداد ماه به مرخصی درمانی ۲۰ روزه اعزام شده بود، صبح امروز ۱۱ تیرماه ۱۳۹۱ به زندان اوین بازگشت و به محض ورود به زندان علی رغم وخامت حال جسمانی دست به اعتصاب غذا زد.

این روحانی منتقد که از بیماری قلبی و صرع رنج می‌برد، دلایل اعتصاب غذای خود را استنکاف دادسرای ویژه روحانیت از تحویل دادن اصل مدارک پزشکی قانونی و بنابر این عدم امکان پی گیری روند درمانی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و اتهامات ناروایی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی حتی قبل از صدور حکم و باشگاه خبرنگاران جوان و روزنامه کیهان و رسانه‌های همسو و وبسایت‌هایی از قبیل روات حدیث و وبسایت‌های دیگر وابسته به اقتدارگرایان و وزارت اطلاعات در حق وی انجام دادند، عدم اعاده اموال که شامل نوشته‌ها و مدارک تحصیلی وی می‌باشد و می‌بایست پس از پایان تحقیقات بازپس داده شود.

همچنین از دیگر دلایل اعتصاب غذای این روحانی منتقد اعتراض به دادگاه نمایشی و فرمایشی ۲۱ تیرماه سال جاری که به اتهام نشر اکاذیب برایش برپا شد می‌باشد.

آرش هنرور شجایی خواستار بازگرداندن عملکرد دادسرای ویژه روحانیت به روند صحیح قانونی، اعاده حیثیت و بازگرداندن اموال شخصی خود می‌باشد.

یکشنبه، 11 تیر ماه 1391 برابر با 2012-07-01 ساعت 03:07
خبر بعدی : تکذیب ادعای رسانه های امنیتی درباره کروبی
خبر قبلی : فضای سیاسی‌ـ‌اجتماعی قم ملتهب گزارش می‌شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -