مرسی با مشکلات بسياری برای اداره مصر مواجه خواهد بود

فایننشال تایمز نوشت محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر با چالش های سیاسی و اقتصادی بسیاری دست به گریبان خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، محمد مرسی کشاورز زاده ای که در دلتای نیل بزرگ شد، اکنون خود را برای یک کار بسیار بزرگ و دشوار محیا می کند. مرسی باید خود را برای ادای وظیفه دشوار که همان پیاده کردن خواسته انقلاب مصر است، آماده کند. بدون شک وی در این راه با چالش های بسیاری دست به گریبان خواهد بود.

در سال گذشته مردم مصر برای دستیابی به آزادی و برقراری دموکراسی در کشور علیه سی سال حکومت حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر انقلاب کردند.

قرار است مرسی روز شنبه سوگند یاد کند. وی در آستانه مراسم تحلیفش با حضور در میدان تحریر قاره در میان هزاران مصری سخنرانی کرد.

وی خطاب به تجمع شادمان مصری گفت، وزرا، دولت، ارتش، نیروی پلیس، همه به من گوش فرا دهید هیچ قدرتی بالاتر از مردم نیست. مردم شما حاکم هستید. شما منبع این قدرت و حاکمیت هستید.

فایننشال تایمز نوشت، مرسی به عنوان رئیس جمهور جدید مصر با چالش های اقتصادی و ارتقای زیرساخت های آن و اصلاح بروکراسی در مصر مواجه است.

از سوی دیگر شورای عالی نظامی و تلاش آن برای گسترش دامنه قدرتش نیز یکی دیگر از چالش های مرسی برای تثبیت پایه های قدرت و ایجاد یک دولت فراگیر در مصر قلمداد می شود.

پییش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر شورای عالی نظامی در اضافه کردن متممی به قانون اساسی قدرت خود را گسترش داد.



شنبه، 10 تیر ماه 1391 برابر با 2012-06-30 ساعت 09:06
خبر بعدی : طرح ناتو برای حمایت از ترکیه در جنگ با رژیم سوریه
خبر قبلی : برگزاری مانور مشترک دفاع موشکی آمریکا و اسراییل


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -