سال ۸۸ فقط سپاه پشت سر رهبری بود

دیگربان: امرالله محمدی٬ نماینده ولی فقیه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه می‌گوید در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ تنها سپاه پاسداران «پشت سر» علی خامنه‌ای ایستاده بود.
آقای محمدی روز سه‌شنبه (ششم تیر) به ایرنا گفته است: «در فتنه ۸۸ خیلی از نیروهای خودی نیز پایشان لرزید و تنها گروهی که تا آخر پشت سر رهبری ماند سپاه بود.»
وی افزوده است: «سپاه براساس شرایط و ضرورت در هر صحنه‌ای که به مصلحت نظام باشد حضور مقتدرانه دارد.»
امر‌الله محمدی اضافه کرده است: «اگر سپاه امروز با اقتدار در صحنه دفاع از ارزش‌های اسلامی انجام وظیفه می‌کند به خاطر این است که پشت سر رهبری و گوش به فرمان فرمانده کل قواست.»
سپاه پاسداران که سال‌هاست وارد فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی شده٬ در سال ۸۸ به همراه نیرو‌های گارد ویژه پلیس در سرکوب اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات نقش مهمی بر عهده داشت.
سال ۸۸ اعتراض‌های گسترده‌ای به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت که سپاه به همراه دیگر نیرو‌های نظامی و شبه‌نظامی به دستور رهبر جمهوری اسلامی معترضان را به شدت سرکوب کرد.
علی خامنه‌ای هم در آن سال طی چندین سخنرانی از همراهی نکردن بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی با خود در قضیه تائید انتخابات انتقاد کرد و آن‌ها را «خواص مردود» خواند.

چهارشنبه، 7 تیر ماه 1391 برابر با 2012-06-27 ساعت 03:06
خبر بعدی : مشتی قاتل در مجلس؛ حيرتا! در اين مملكت چه خبر است
خبر قبلی : مهم ترین مشکل نظام اداری کشور


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -