عمر سليمان نامزد انتخابات رياست جمهوری مصر شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، عمر سلیمان رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی مصر و معاون سابق رئیس جمهور این کشور امروز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد.

وی پیش تر گفته بود که بدست آوردن شرایط نامزدی در انتخابات بسیار دشوار است و تصمیم گرفته است نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود.

اما ظهر امروز شمار زیادی از مصریها در قاهره تظاهرات کردند و خواستار نامزد شدن عمر سلیمان برای انتخابات ریاست جمهوری شدند.

معاون سابق رئیس جمهور مصر در پاسخ به تظاهرکنندگان گفته که خود را همچنان یک سرباز می داند و آماده انجام وظیفه است و درخواست آنان را می پذیرد.

انتخابات ریاست جمهوری مصر که بیست و سوم و بیست و چهارم ماه مه برگزار خواهد شد، اولین انتخابات از زمان سقوط رژیم حسنی مبارک در ماه فوریه سال گذشته بشمار می رود.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، به امضای بیش از سی هزار نفر و یا حمایت یکی از احزاب حاضر در پارلمان نیاز دارند.

خیرت الشاطر از رهبران جریان اسلامگرای اخوان المسلمین و عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب در میان چهره های برتر نامزدهای ریاست جمهوری مصر قرار دارند.

نامزد اخوان المسلمین گفته در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر قوانین شریعت را در این کشور به اجرا می گذارد. اظهاراتی که باعث نگرانی شدید بسیاری از مردم مصر شده است.


آدينه، 18 فروردین ماه 1391 برابر با 2012-04-06 ساعت 18:04
خبر بعدی : جمهوری اسلامی توان تولید سلاح‌ هسته‌ای را دارد
خبر قبلی : احتمال تورم طوفانی در کشور


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -