دولت به حوزه‌های علمیه بی‌توجه است٬ رهبری دخالت کند

سایت دیگربان: مرتضی مقتدایی٬ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه از «بی‌اعتنایی» دولت محمود احمدی‌نژاد در کمک مالی به حوزه‌ها انتقاد کرد و خواستار دخالت علی خامنه‌ای در این زمینه شد.
به گزارش سایت «مرکز خبر حوزه» آقای مقتدایی روز شنبه (۲۷ اسفند) در نشستی با طلاب و روحانیون مدارس علمیه خوزستان این مطلب را بیان کرده است.
وی در این نشست به صراحت از «بی‌توجهی» دولت احمدی‌نژاد به حوزه‌های علمیه انتقاد و گلایه کرده و گفته است: «باید فکر و چاره‌ای برای این مسئله بشود.»
اظهارات این عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در شرایطی مطرح می‌شود که خرداد ماه امسال اعلام شده بود دولت احمدی‌نژاد ۷۶۰ میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه کمک کرده است.
آقای مقتدایی در واکنش به این خبر هم گفته بود: «اگر چنین خدمتی هم به حوزه‌های علمیه شده باشد، آیا مصلحت است که بیان شود؟»
دولت محمود احمدی‌نژاد آن‌طور که اعلام شده است طی شش سال گذشته میلیارد‌ها تومان به حوزه‌های علمیه کمک کرده‌ است٬ اما روحانیون این کمک‌ها را کافی نمی‌دانند.
در سال‌های اخیر روحانیون فعال در حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید بارها خواستار کمک مالی دولت به روحانیون٬ طلبه‌ها و مدارس دینی بدون دخالت در امور آنها شده‌اند.

یکشنبه، 28 اسفند ماه 1390 برابر با 2012-03-18 ساعت 04:03
خبر بعدی : وضعيت انتشار روزنامه‌ها در نوروز 91
خبر قبلی : وضعیت جسمی علی دایی پس از تصادف رضایت‌بخش است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -