سوئیفت؛ بحران بین غرب و جمهوری اسلامی شدیدتر می شود

بی بی سی: شبکه جهانی انتقالات بین بانکی (سوئیفت) گفته است که به دنبال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بانک‌های ایرانی تحت تحریم اتحادیه اروپا را از دسترسی به خدمات خود محروم کرده و این خدمات اکنون متوقف شده است.

سوئیفت یک نهاد بلژیکی متعلق به بانک های بزرگ بین المللی است که زیر نظر بانک مرکزی اتحادیه اروپا، خزانه داری آمریکا و بانک های مرکزی چند قدرت اقتصادی دیگر کار می کند و تقریبا تمام بانک‌های دنیا برای معاملات خود از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

با توقف خدمات سوئیفت، شبکه الکترونیکی انتقال پول بین بانک های تحت تحریم ایران و جهان قطع می شود و نقل و انتقالات پولی این بانک‌ها با خارج از کشور از راه‌های رسمی غیر ممکن خواهد بود.

قطع خدمات سوئیفت برای بانک‌های ایرانی علاوه بر اینکه بر صنعت نفت ایران تاثیر خواهد گذاشت، زندگی ایرانیان خارج از کشور که به ایران پول می‌‌فرستند و یا برای شان پول فرستاده می شود را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

علی فلاحیان، وزیر پیشین اطلاعات جمهوری اسلامی گفته، با توقف خدمات سوئیفت، بحران بین غرب و جمهوری اسلامی شدیدتر می شود و تهران در پاسخ، از همه ابزارهای ممکن برای مقابله به مثل استفاده خواهد کرد.

یکشنبه، 28 اسفند ماه 1390 برابر با 2012-03-18 ساعت 04:03
خبر بعدی : بیشترین نزاع های خیابانی بین جوانان 16 تا 35 ساله
خبر قبلی : پذیرش دانشجو در دانشگاه صنایع و معادن غیرقانونی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -