حمل هوايی تسليحات از ایران به سوريه؛ هشدار آمریکا به عراق

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا امروز به دولت عراق، نسبت به حمل هوايی تسليحات از ایران به سوريه هشدار داد و آن را نقض قطعنامه های شورای امنیت دانست.

بر اساس اطلاعات موثق، هواپيماهای رژيم تهران در حال انتقال 30 تن تسليحات برای رژيم بشار اسد از طریق عراق هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت، ما در این مورد به دولت عراق هشدار داده ایم. این نه تنها نقض قطعنامه 1747 شورای امنیت بشمار می رود، بلکه از این تسلیحات برای سرکوب مردم سوریه استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر نوری المالکی، نخست وزیر عراق ادعا کرده که هواپیماهای رژیم تهران که از طریق عراق به سوریه پرواز می کنند، حامل کمکهای بشردوستانه هستند.

گفته می شود، يک مقام بلندپايه کاخ سفيد در این باره بطور مستقيم با نخست وزیر عراق گفتگو کرده و از وی خواسته است از پرواز هواپیماهای حامل تسلیحات رژیم تهران بسوی سوریه جلوگیری کند.

این در حالیست که نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه امروز از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواسته است در مقابل رژیم بشار اسد موضعی واحد اتخاذ کنند.

کوفی عنان که در روزهای اخیر با بشار اسد در دمشق دیدار کرده و پیشنهاداتی را برای حل بحران سوریه به وی ارائه داده است، پاسخ رئیس جمهور سوریه به پيشنهادهای خود را مايوس کننده توصيف کرده است.

آدينه، 26 اسفند ماه 1390 برابر با 2012-03-16 ساعت 18:03
خبر بعدی : داش محمود محله را قرق کرد! - فیروز نجومی
خبر قبلی : اعلام وضعیت قرمز اینترپل برای سه تروریست رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -