نگرانی انگلیس و آمریکا از افزایش فعالیت رژیم در یمن

العربیه: یک مقام بریتانیایی روز سه شنبه 6-3-2012 از نگرانی دولت متبوعش از افزایش فعالیت ایران در یمن خبر داد و تاکید کرد لندن به هیچ کشوری اجازه نمی دهد امنیت یمن را برهم بزند.

"الستر برت" معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه بريتانيا در صنعاء گفته است :" ما نگران افزایش فعالیت تهران در منطقه هستیم وبر این باوریم که ایران در تلاش است تا بر اوضاع منطقه از جمله یمن تاثیر گذار باشد."

وی که در یک کنفرانس خبری حضور داشت افزود : "برای مقابله با چنین تهدیدهایی به نیروهای نظامی یمن کمک خواهیم کرد تا از آمادگی بهتری برخودار شوند."

برت با اشاره به حمایت بریتانیا و جامعه جهانی از منصور هادی رئیس جمهور جدید یمن ، تاکید کرد که لندن در کنفرانسی که قرار است با عنوان " دوستان یمن " ماه آینده در صنعاء برگزار شود ، شرکت خواهد کرد.

این مقام بریتانیایی همچنین بر حمایت امنیتی و سیاسی کشورش از یمن در مقابله با تهدیدهای گروه القاعده تاکید کرد.

پیشتر جرالد فایرستین، سفیر آمریکا در یمن از افزایش فعالیت ایران در زمینه‌ های مختلف در یمن سخن گفته بود. وی فعالیت‌‌های فزاینده تهران در یمن را تهدیدی بزرگ برای ثبات و امنیت این کشور دانسته بود.

سفیر آمریکا که در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود ، تاکید کرده است که " ایران فعالیت مالی خود را افزایش داده و سعی می‌کند نفوذ خود را هم در میان عناصر شیعه زیدی و هم در میان عناصر سنی‌مذهب گسترش دهد."

چهارشنبه، 17 اسفند ماه 1390 برابر با 2012-03-07 ساعت 01:03
خبر بعدی : دورشدن هرچه بیشتر حماس از جمهوری اسلامی
خبر قبلی : مجلس خبرگان نباید رهبری را تضعیف کند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -