ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در جهان

خبرگزاری فارس: مخبر فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیاست، گفت: ژاپن و کره بزرگترین تولید‌کننده پارچه چادر مشکی در دنیا هستند و ایران تکنولوژی تولید را ندارد.

لاله افتخاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس در‌خصوص عدم تولید چادر مشکی در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون چادر مشکی مورد استفاده زنان ایرانی از کشورهای کره و ژاپن وارد می‌شود و کارخانه‌های داخلی از تولید پارچه چادری ناتوان هستند.

وی افزود: کارخانه‌های داخلی به دلیل نداشتن تجهیزات لازم از تولید پارچه چادری ناتوان هستند مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با حمایت از کارخانه‌های داخلی آنها را در تولید پارچه تجهیز کنند و صنعت نساجی را از رکود خارج کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران عمده‌ترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیاست، گفت: با وجود اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیاست اما توان تولید را در داخل کشور نداریم و کره و ژاپن نیاز کشور را در این زمینه تأمین می‌کنند.

افتخاری ادامه داد: واردات چادر مشکی به کشور ارز زیادی را خارج می‌کند و جیب تجار پارچه را پر از پول می‌کند،‌در وضعیت کنونی که مسئولان در تلاش برای ساماندهی مد و لباس هستند باید برای تولید پارچه چادری در کشور تلاش کرد.

یکشنبه، 14 اسفند ماه 1390 برابر با 2012-03-04 ساعت 12:03
خبر بعدی : من از آیندهِ ایران سخت بیمناکم - کوروش اعتمادی
خبر قبلی : وزارت ارشاد نشست مطبوعاتی آلبوم ایرج را لغو کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -