مردم کردستان انتخابات فرمایشی را تحریم کردند

به گزارش منابع کردی، فضای انتخابات در شهر سنندج بطور مشهودی سرد است و شمار بسیار کمی بەپای صندوقهای رأی رفتەاند کە بیشتر آنها کارمندان دولتی هستند کە بالاجبار بەپای صندوقهای رأی کشاندە شدەاند.

علاوە بر این دو روز قبل از انتخابات از جانب حراست ادارە آموزش و پرورش بە محصلین پیش دانشگاهی اعلام شدە بود کە برای ورود بە دانشگاە باید شناسنامەهای آنان مهر انتخابات خوردە باشد.

رژیم برای جبران شکست عدم حضور مردم پای صندوقهای رأی، صندوقهای سیار بە راە انداختە است و دهها ماشین از نوع ۆژو، پراید، پیکان، وانت نیسان و پاتڕۆڵ هم اکنون صندوقهای اخذ رأی را در خیابانها و کوچەهای سنندج حمل می‌کند.

در شهر مهاباد نیز کە از سه روز قبل بە کنترل نیروهای گارد ویژە لباس مشکی در آمدە است، مردم "حماسە انتخابات" ولی فقیە و سپاە پاسداران را، با عدم حضور در حوزەهای رأی گیری و تحریم انتخابات بە شکست کشاندەاند.

حوزەهای اخذ رأی کە در مساجد، مدراس، هلال احمر، شهرداری، مراکز بهداشت و درمان مهاباد دایر شدەاند، خلوت است و تنها شمار انگشت شماری در آنها دیدە می‌شود.

عوامل رژیم برای کشاندن مردم بە پای صندوقهای رأی از ساعت 7 بامداد، از بلندگوی مساجد، پی در پی از مردم درخواست شرکت در انتخابات می‌کنند.


آدينه، 12 اسفند ماه 1390 برابر با 2012-03-02 ساعت 13:03
خبر بعدی : فیلم؛ دروغ پردازی امام جمعه رژیم در روز انتخابات
خبر قبلی : سوریه؛ فرانسه سفارتش را بست/اخطار اروپا به اسد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -